actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2012, 13:32
M*chael.Ceulemans M*chael.Ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 54
Eén Belg op vijf gebruikt mobiel internet

Eén Belg op vijf gebruikt mobiel internet

di 20/11/2012 - 13:08

Het gebruik van geavanceerde telecommunicatie zoals mobiel internet ligt in België een stuk lager dan het Europese gemiddelde. Eén Belg op vijf gebruikt mobiel internet. Het Europese gemiddelde ligt daar met 43 procent ver boven. Dat blijkt uit cijfers van de FOD Economie.
De FOD heeft zijn jaarlijkse barometer van de informatie- en telecommunicatiemaatschappij voorgesteld. Het gebruik van mobiel internet ligt in België lager dan het Europese gemiddelde, maar België scoort wel goed op het vlak van internetverbindingen.

Zo is 74 procent van de internetaansluitingen een breedbandaansluiting tegenover 67 procent in Europa. 98 procent van de Belgische bevolking en 92 procent van het Belgische grondgebied wordt gedekt door mobiele 3G+-netwerken. In Europa is de gemiddelde dekking 89,9 procent.

De digitale kloof wordt ook kleiner in België. Slechts 14 procent van de Belgen heeft nooit internet gebruikt. In Europa is dat 24,3 procent.

Bron: DeRedactie
Mijn Mening:
Ik vind dat dit artikel een duidelijk artikel is. Het is tevens duidelijk opgebouwd. We zien enkele resultaten van onderzoeken naar mobiel internet in Europa. Ik denk dat deze tendens ook al langer bezig is. Tegenwoordig heeft bijna elke gsm mobiel internet. De jeugd gebruikt dit vooral om social media te gebruiken. De zakenlui daarentegen gebruiken dit om hun mails en dergelijke te checken. Ik denk dat in de toekomst het mobiele internet enkel nog gaat worden uitgebreid. Dit kan ons ook enkel ten goede komen want op deze manier kunnen we ook veel sneller en makkelijker aan informatie komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.