actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th October 2012, 09:51
T*hnee.Vekemans T*hnee.Vekemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 103
Europa tegen brugpensioen: 'Europese subsidies niet voor brugpensioen'

Europa tegen brugpensioen: 'Europese subsidies niet voor brugpensioen'
dinsdag 30 oktober 2012 om 07u24
De Europese Commissie is tegen een brugpensioenregeling voor de ontslagen werknemers van Ford Genk en zijn toeleveranciers.


De ontslagen werknemers van Ford Genk blokkeren de fabriek. © Belga
De Europese Commissie kant zicht tegen een brugpensioenregeling voor de ontslagen werknemers van Ford Genk en zijn toeleveranciers. Hoe meer werknemers met brugpensioen, hoe minder Europese subsidies. Dat schrijft De Morgen.

De discussie over brugpensioen bij Ford stuit op onbegrip bij de Commissie. "Laat me duidelijk zijn: dit is níét in overeenstemming met de Europese aanbevelingen", zegt Jonathan Todd, commissiewoordvoerder voor Werk en Sociale Zaken. De Europese Raad beval op 10 juli 2012 aan om de openbare financiën gezond te houden door in 2012-13 "de hervorming van het prepensioen en pensioenschema's uit te voeren en verdere stappen te nemen om de effectieve pensioenleeftijd te verhogen".

De Belgische overheden legden volgens Todd al contact met de Commissie om een beroep te doen op het European Globalisation Fund, een fonds waarmee werknemers geholpen worden die hun baan verliezen door een mondiale schok.

"Maar hoe meer arbeiders op brugpensioen gaan, hoe lager onze subsidies - want die dienen duidelijk voor ontslagen werknemers die trainen voor en zoeken naar een nieuwe baan. In elk geval mogen deze subsidies niet gebruikt worden voor een brugpensioenregeling."

Als België zijn pensioenbeleid op termijn niet structureel aanpast, riskeert de Belgische staat zelfs een boete. (Belga/SD)

Bron:http://www.knack.be/nieuws/belgie/e...00200893660.htm

Eigen mening:Ik snap de Europese Commissie wel. Heel Europa is bezig om de werknemers langer te laten werken en dan gaat België ervoor zorgen dat de werknemers van Ford Genk en zijn toeleveranciers wél op brugpensioen kunnen. Ik stel me dan de vraag: ‘Waarom mogen deze mensen dat wel en andere mensen die ontslagen zijn niet?’ Ik vind het allemaal heel erg voor deze mensen, maar ik vind dat de overheid ook rekening moet houden met andere mensen die ontslagen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.