actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2011, 10:59
Ingeborg.Pecqueur Ingeborg.Pecqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 74
400 Limburgers krijgen boeten van 0 euro

400 Limburgers krijgen boeten van 0 euro

DILSEN-STOKKEM - In Limburg hebben 400 inwoners van één politiezone een boete in de bus gekregen van 0 euro. Er is een fout gebeurd in het computersysteem zegt de politie. De overtreders zouden toch nog de juiste boete moeten betalen.


De pv's van de politiezone Bilzen-Hoeselt-Riemst worden verstuurd via een digitaal systeem met bpost. Eerst worden alle gegevens (type overtreding en identiteit geverbaliseerde, red.) ingevoerd door een politie-ambtenaar. Dan wordt een standaardbrief aangemaakt, waarbij alleen het te betalen bedrag verschilt van brief tot brief. Dat komt allemaal elektronisch bij bpost terecht en daar worden de brieven automatisch gedrukt, in een enveloppe gedaan en geadresseerd. Tot slot is het aan de postbode om de brief te bezorgen.

'We onderzoeken nog wat er precies is foutgelopen. De pv's zijn bij ons wel degelijk correct vertrokken. Bij de post zijn de dossiers binnengekomen met alle bedragen op 0', verklaarde zonechef Dirk Claes op Radio 1. Ook bij bpost gaan ze na wat er mogelijk verkeerd gegaan is.

Katja Engelen uit Bilzen kreeg een van die pv's van 0 euro in haar bus. Zij reageert in Het Belang van Limburg. 'In het voorstel tot onmiddellijke inning staat dat ik al eerder een brief gekregen zou hebben met de melding welke overtreding ik heb begaan. Maar dat is niet waar. Dan werd ik ook nog opgebeld door een niet zo goed gezinde politieman die me meedeelde dat ik een nieuwe brief zou krijgen met het juiste bedrag. En daar moet ik het dan mee doen...'

'Dat kan niet', reageert advocaat Fons Capiot in de krant. 'Je kan geen twee keer voor hetzelfde feit worden gestraft. Er is een verkeersovertreding vastgesteld en de mensen hebben een boete gekregen van 0 euro. Wel, ze kunnen geen tweede keer beboet worden.'

bron: De Standaard

Mening: Ik vind de situatie wel een beetje grappig. Ik ben wel van mening dat de politie(en of) de post een fout hebben gemaakt. Hier moeten de burgers zeker niet de dupe van worden. Ik ben het helemaal eens met de reactie van advocaat Fons Capiot. Ik vind net zoals hem dat de mensen al een boette hebben gehad. Oke het was dan maar 0 euro maar toch. Ik begrijp ook helemaal niet dat de politie boos belt naar deze mensen zoals een getuige in het artikel aangeeft. De politie zou hun fout moeten inzien en hun verontschuldigingen moeten aanbieden aan die mensen zelf. Door zo boos te reageren tegen die mensen, gaan deze mensen al helemaal niet akkoord gaan met een ‘tweede boet’.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.