actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st December 2014, 20:05
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 102
Twee agenten koelbloedig doodgeschoten in New York

Twee agenten koelbloedig doodgeschoten in New York
http://www.knack.be/nieuws/wereld/t...cle-520117.html
21/12/2014

In New York heeft een 28-jarige man zonder enige waarschuwing twee agenten in hun dienstwagen doodgeschoten.

In New York heeft een 28-jarige man zonder enige waarschuwing twee agenten in hun dienstwagen doodgeschoten. De feiten deden zich voor om 14.50 uur plaatselijke tijd in het stadsdeel Brooklyn. De dader dook plots naast de politiewagen op en zou verschillende keren van dichtbij door het raampje aan de passagierszijde op de agenten hebben gevuurd. Dat heeft politiecommissaris William Bratton gezegd tijdens een door de televisie uitgezonden persconferentie.

De agenten hadden niet de tijd om hun wapen te trekken en waren kansloos. Ze werden geraakt in het hoofd en zijn aan hun verwondingen overleden. De schutter, die geïdentificeerd werd als Ismaaiyl Brinsley, zou zichzelf vervolgens in een nabijgelegen metrostation met een kogel om het leven hebben gebracht.

Nog volgens de politie zou de dader kort daarvoor in Baltimore, 300 kilometer ten zuiden van New York, zijn vroegere vriendin hebben neergeschoten en verwond. Over het motief van Brinsley is voorlopig niets bekend, maar de 28-jarige man zou zich op sociaalnetwerksites wel al meermaals erg vijandig hebben uitgelaten over de politie.

Hij zou het daarbij ook de namen hebben genoemd van Michael Brown en Eric Garner, twee Afro-Amerikaanse slachtoffers van politiegeweld de voorbije maanden.

Obama veroordeelt moord op agenten scherp

De Amerikaanse president Barack Obama heeft de moord scherp veroordeeld. "Twee moedige mannen zullen vanavond niet naar hun geliefden terugkeren en daar is geen rechtvaardiging voor", zei Obama. "De agenten riskeren voor ons elke dag hun eigen veiligheid. Daarvoor verdienen ze respect en dankbaarheid", aldus de president vanuit zijn vakantieverblijf.

Het dateert van 2011 dat er in New York nog een politieagent in functie werd doodgeschoten. Op 24 oktober werden in de metropool wel nog twee agenten aangevallen met een bijl. Beide agenten raakten daarbij gewond, waarvan één zwaargewond. (Belga/SD)

Eigen mening: In New York is toch wel veel criminaliteit te signaleren. Er leven dan ook zowel rijke als arme mensen niet al te ver van elkaar af. deze grote verschillen in rijkdom zorgen vaak voor criminaliteit. Toch denk ik dat dit daar eerder weinig mee te maken heeft. Het eerste gedacht dat in mij opkwam is dat de schutter simpelweg uit was op revanche. In het artikel werd ook aangehaald dat hij boos was over de voorvallen van politiegeweld die onlangs gebeurden. Ook al moeten deze zaken van politiegeweld deels gerelativeerd worden, toch schept het thema toch telkens serieuze misverstanden. De slachtoffers worden vaak als onschuldig beschreven ook al is dat niet altijd waar. Deze politiemoorden lijken wel enorm op een wraakactie. Het probleem is dat nu de andere kant, namelijk de politieagenten hier weer fel op zullen reageren, wat ook terecht is. Zo ontstaat er telkens een conflict waarbij beide partijen zichzelf als slachtoffer omschrijven.
__________________
Is it a crime to fight for what is mine?
-Tupac Shakur
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st December 2014, 20:47
Jonas.G*auwels Jonas.G*auwels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Blauberg
Posts: 25
Misschien ligt de schuld van dit voorval ook wel ergens bij de media? De voorvallen waarnaar verwezen wordt zijn steeds slechts van 1 kant belicht en dat heeft ervoor gezorgd dat veel mensen een foutief beeld hebben van o.a. de zaak Brown.
Ik zou graag afsluiten met een gezegde dat bij deze wraakactie zeker van toepassing is: 'An eye for an eye makes the whole world blind.'
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd December 2014, 11:30
l*rs.mijnendonckx l*rs.mijnendonckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 87
Ik kan me ergens wel aan sluiten bij de mening van Jonas, de media heeft hierin zeker een grote rol gespeeld. Na de voorvallen in Ferguson werden door de media nog enkele oude voorvallen van onder het stof gehaald wat zeker geen positief effect heeft gehad. Ik praat zeker niet goed wat er allemaal is gebeurd, maar de media had met deze voorvallen beter moeten omgaan.

Maar is dit dan ook te methode om 'wraak' te nemen? Absoluut niet! Wat onderscheid deze dader nu nog van de politieagenten die de vorige keer te snel hun wapen hebben getrokken? Ik hoop ten zeerste dat het bij dit ene voorval zal blijven, maar vrees hier misschien wel een beetje voor.

Het gezegde dat Jonas hier al heeft vermeld is zeker van toepassing en is er ook een die me zeker zal bijblijven.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 22nd December 2014, 13:38
Charlotte.L*Dreff Charlotte.L*Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Zoerle-Parwijs
Posts: 30
Twee agenten koelbloedig doodgeschoten in New York

Dat de zwarte gemeenschap geteisterd wordt door politieagenten kan natuurlijk niet door de beugel. Door politieagenten dan maar te vermoorden als wraak, keur ik ook helemaal niet goed. De man heeft nadien zelfmoord gepleegd, waar ik volledig kan inkomen, na het plegen van zulke feiten. Ik denk dat hij letterlijk ontsnapt is aan de hel. De agenten en de staat zouden het ook niet zomaar over zich heen laten gaan. Als ze hem levend te pakken hadden gekregen was de kans groot geweest dat hij toch gedood of gemarteld zou worden door mede-collega's van de vermoorde agenten.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 22nd December 2014, 19:30
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 98
Ik denk inderdaad ook dat dit probleem vooral bij de media ligt. Er zijn in Amerika evenveel gevallen waarbij dat een zwarte een blanke iets aandoet als andersom. Er wordt gewoon anders naar gekeken en anders mee omgegaan. Analoog kan je dit doortrekken naar de Joodse gemeenschap vind ik. Als je kritiek op hen uit, ben je meteen een neo-nazi. Overdreven natuurlijk, maar toch zit er een kern van waarheid in. Zo is dit ook als er iets gebeurt met iemand met een donkere huidskleur. Alles wordt meteen gelinkt met racisme, zeer jammerlijk...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.