actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2011, 17:09
Kathleen.Schrijvers Kathleen.Schrijvers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Schilde
Posts: 23
Ook christelijke vakbond verzet zich tegen besparingsplan BNP Paribas Fortis

Na de liberale vakbond woensdag, verzet nu ook de christelijke vakbond CNE zich tegen het besparingsplan 'Initiatief 2014' van BNP Paribas Fortis. In ruil voor een beperkte stijging van de loonkosten zou de bank haar personeel een werkgelegenheidsgarantie geven tot eind 2016. De vakbond betreurt dat die garantie gelinkt wordt aan kostenbesparingen.

De christelijke vakbond herhaalt in een persbericht dat er niet geraakt mag worden aan het vaste loon of de dertiende maand van bedienden en kaderpersoneel.

Het feit dat de directie de werkgelegenheidsgarantie tegenover een kostenbesparing zet, heeft volgens de CNE 'zeker niet bijgedragen tot kalme onderhandelingen'. In 'de huidige budgettaire context' wil de CNE ook niet medeplichtig zijn aan 'een verarming van onze sociale zekerheid', zo luidt het ook.

Over het plan 'Initiatief 2014' van de directie moet nog worden onderhandeld met de vakbonden. Het zou een kostenbesparing van jaarlijks zowat 200 miljoen euro moeten opleveren, via een beperking van de loonkosten maar zonder banenverlies.

Mening :
Ik begrijp heel goed dat CNE zich tegen dit besparingsplan verzet. Ik kan begrijpen dat besparingen nodig zijn, maar dit is niet de juiste manier om het probleem op te lossen. Ik vind het ongehoord dat men zomaar loonsverlagingen zou doorvoeren, want dit kan voor veel werknemers een verregaande invloed hebben op hun dagelijks leven.
Men probeert dit dan te compenseren door een werkgelegenheid tot 2016 te garanderen, maar dit vind ik eigenlijk absurd, want ik denk dat veel werknemers er sowieso vanuit gaan dat ze 'gesettled' zijn bij Fortis.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.