actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2014, 10:11
Isabelle.d*jkmans Isabelle.d*jkmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 20
VTM zendt ook tweede deel rond Dutroux gewoon uit

VTM zendt ook tweede deel rond Dutroux gewoon uit


Jean Lambrecks, de vader van het vermoorde meisje Eefje Lambrecks, heeft VTM gevraagd of hij het tweede deel van De Kroongetuigen rond de zaak Dutroux op voorhand mag zien. VTM laat dat toe, maar het is onduidelijk of Lambrecks echt komt kijken. De uitzending wordt sowieso uitgezonden.Tom De Leur
Vorige week zag het er heel even naar uit dat het eerste deel van de dubbelaflevering van het VTM-programma De Kroongetuigen met de reconstructie van de zaak-Dutroux niet op antenne zou gaan. Jean Lambrecks, de vader van het door Marc Dutroux vermoorde meisje Eefje, had vlak voor de uitzending via zijn advocaat laten weten dat hij zich verzette tegen de uitzending. VTM probeerde nog tot een akkoord te komen met Lambrecks, maar dat leverde niets op. Jean Lambrecks zou bezwaar hebben gemaakt omdat de indruk was gewekt dat hij toestemming had gegeven voor het programma, zonder eraan mee te werken. VTM zond de eerste aflevering gewoon uit omwille van het grote maatschappelijk belang. Jean Lambrecks ging zich beraden over juridische stappen, maar besefte wellicht dat hij weinig argumenten had om de uitzending tegen te houden.

Ook vanavond zendt VTM het tweede deel rond Marc Dutroux, over de ontvoering van Julie en Mélissa, gewoon uit. ‘De advocaat van meneer Lambrecks heeft ons wel gevraagd of ze de aflevering vandaag op voorhand konden bekijken’, zegt Kris Hoflack, hoofdredacteur van de VTM nieuwsdienst. ‘Dat is niet gebruikelijk, maar meneer Lambrecks is zeer welkom. Ons respect voor hem is zeer groot, we willen altijd naar zijn bezorgdheden luisteren. Maar de uitzending gaat sowieso door.’ Het is onduidelijk of Jean Lambrecks de uitzending effectief gaat bekijken: VTM ontving gisteravond geen reactie op het positieve antwoord van de zender op Lambrecks’ vraag. Sereen document

Journalist Jeroen Wils, die De Kroongetuigen maakte, betreurt dat de dubbelaflevering niet in een serener klimaat had kunnen starten. ‘We hebben er alles aan gedaan om er een sereen document van te maken. De eerste aflevering is zeer gewaardeerd, al hebben de hevige reacties erop me wel verrast. Vooral jonge mensen zijn enorm geraakt door dit verhaal. Dat heeft me opnieuw doen beseffen dat deze zaak met niets anders te vergelijken is. Dit raakt ons in het diepste van onze vezels.’

Bron: Het belang van Limburg
Mening: Ik vind het meer dan normaal dat de vader van één van de slachtoffers hier tegenin gaat. Het is een pijnlijke herhaling die zorgt dat oude wonden weer opengescheurd worden, en de gruwel weer in vele hoofden rondspookt. Ook is het een verschrikkelijk toeval dat in deze laatste weken een jong meisje vermoord is terug gevonden. Ik heb ook al eens horen zeggen 'zo'n programma geeft mensen nog ideeën!' en deze zin krijgt voor mij nu iets meer betekenis dan voordien. Ik heb de eerste aflevering gezien, en ik moet zeggen dat ik geen idee had hoe veel slechte dingen die man gedaan heeft. In ieder geval kunnen we denk ik wel zeggen dat een confronterend programma zoals dit, de mensen alert houdt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.