actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2005, 11:01
Ann Van der Flaas Ann Van der Flaas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Herentals
Posts: 136
Cool Eng, twee dezelfde baby's?

Twee baby's met dezelfde naam in hetzelfde ziekenhuis
ma 21/11/05 - In het Haarlemse Kennemer Gasthuis zijn donderdag twee baby's geboren die precies dezelfde naam dragen, namelijk Sofie Bijster. Ook hun vaders hebben dezelfde naam en er zijn nog een aantal merkwaardige toevallige overeenkomsten.
De toevalligheden stapelen zich op rond de geboorte van de twee meisjes: hun vaders hebben dezelfde naam, Dennis Bijster, en deden op precies hetzelfde moment aangifte bij de gemeente Haarlem.

Dennis Bijster uit Haarlem en Dennis Bijster uit Spaarndam waren op de hoogte van elkaars bestaan, maar ze wisten niet van elkaar dat hun vrouwen zwanger waren.

"We waren allebei twee weken over tijd toen we bevielen", vertelde de kersverse moeder Marita Bijster uit Spaarndam.
Computer even het spoor bijster
In het Kennemer Gasthuis ontstond volgens haar enige verwarring bij het personeel na de geboorte van de tweede baby die Sofie Bijster heet.

De computer haalde in eerste instantie de gegevens van beide baby's door elkaar vanwege dezelfde naam van hun vaders.

"Het personeel heeft onze dochters uit voorzorg maar een eind bij elkaar uit de buurt gelegd om te voorkomen dat ze werden verwisseld", aldus Marita. "De verpleegkundigen raadden ons aan alert te zijn vanwege diezelfde naam".

De baby's en hun ouders krijgen veel belangstelling van de media. Volgens Marita zijn alle toevalligheden "wel een beetje eng". Het bleek immers dat beide echtparen precies dezelfde voornaam hadden gekozen voor een jongen, namelijk Dennis.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th November 2005, 12:13
Claire Michiels Claire Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2005
Locatie: Westerlo
Posts: 14
Toch een beetje grappig! En ik zou inderdaad ook oppassen voor verwisseling van de baby's. En zoals de mevrouw zei, zou ik het ook eng vinden. Al die toevalligheden, niks voor mij!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th November 2005, 19:29
nathalie dens nathalie dens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: westerlo
Posts: 23
Dit lijkt zo onmogelijk.
Ik denk dat ik dan misschien toch zou overwegen om de naam te veranderen, want dit lijkt zo angstaanjagend.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 28th November 2005, 19:10
Tinne Cools Tinne Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2005
Locatie: Ranst
Posts: 13
Enkele bizarre toevalligheden, meer niet...
Volgens mij geen reden om je zorgen te maken of om de naam te laten veranderen!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 9th January 2006, 11:07
DorienFaes DorienFaes is offline
Dorien
 
Geregistreerd op: Oct 2005
Locatie: Arendonk
Posts: 64
Ik vind dit artikel inderdaad eng. Maar tegelijkertijd komt het mij ook enorm ongeloofwaardig over. Oke, dat de baby's dezelfde namen dragen tot daaraan toe maar de rest vind ik echt een beetje overdreven. Maar het zal je maar gebeuren, ik zou mijn kind in ieder geval een andere voornaam geven. (afgezien van alle media aandacht) want de ouders in kwestie zullen waarschijnlijk wel genieten van deze media aandacht. Eigenlijk vind ik dit artikel zelfs geen nieuws.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 11th January 2006, 00:45
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Angst voor het toeval?
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.