actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2011, 19:10
niels.geboers niels.geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 30
Film over Noors bloedbad op Utoya schokt overlevenden

Er is al een film in aantocht over het bloedbad op het Noorse eiland Utoya. Anders Breivik schoot daar op 22 juli 69 kinderen dood. De trailer van een low budget film roept pijnlijke herinneringen op bij de overlevenden van de aanslag. Ze willen de promotie van de film stoppen maar vangen voorlopig bot, zo meldt de Telegraaf.

Het bloedbad leek op het scenario van een film, maar het was enkele maanden geleden de gruwelijke werkelijkheid. Anders Breivik pleegde eerst een bomaanslag in het centrum van Oslo. Nadien schoot hij tientallen kansloze kinderen dood op Utoya, een eiland ten noordwesten van Oslo. Er was op dat ogenblik een jeugdkamp van de sociaaldemocratische partij bezig. In totaal stierven 77 mensen door de aanslagen.

Het kon niet anders of er moest een echte film over het drama gemaakt worden. Al zijn de makers er wel heel vroeg mee. Overlevenden en nabestaanden van slachtoffers waren geschokt toen ze de trailer van de film zagen. Eerst is er onheilspellende muziek te horen, daarna zien we jongeren alle kanten uitvluchten terwijl de schutter de achtervolging inzet. "Ik ga jullie allemaal vermoorden", zegt de acteur die Breivik speelt. Let ook op de heroïsche muziek die Breivik begeleidt.

"Walgelijk"
De overlevenden hebben de politie gevraagd de promotie van de film stop te zetten. YouTube weigert momenteel de trailer weg te halen. "Het is belangrijk een manier te vinden om te vertellen wat er gebeurd is", zegt overlevende Adrian Pracon. "Maar het is gewoon walgelijk om de gebeurtenissen op deze manier te zien."

Producer George Anton zegt dan weer dat de film juist gemaakt is uit medeleven met de slachtoffers. Hij hoopt volgens het Noorse dagblad Aftenbladet dat het zal helpen om de wapenwetten in de Verenigde Staten te veranderen. Het is niet duidelijk of de film er uiteindelijk zal komen. (gb)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/10756/Bloe...rlevenden.dhtml

--------------------------------------------------------------------------

Ik vindt dit zeer ongepast, er zijn verschillende films over gelijkaardige dramatische gebeurtenissen. Ik snap maar niet waarom regisseurs hier geld willen aan verdienen. En de heroische muziek bij de trailer snap ik ook niet. Als je het mij vraagt zal deze film nooit in de zalen mogen komen. Wat is julie visie op dit artikel, en wat vinden julie over dat regisseurs hier geld mogen uitslaan ?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.