actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st February 2006, 15:26
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Exclamation Verband tussen alcoholgebruik, blowen en probleemgedrag

Verband tussen alcoholgebruik, blowen en probleemgedrag


UTRECHT - Jongeren die regelmatig blowen of alcohol gebruiken, vertonen vaker probleemgedrag dan jongeren die dat niet of minder vaak doen. Dat blijkt uit een onderzoek van het Trimbos-instituut, een Nederlands kenniscentrum op het gebied van verslavingszorg.

Volgens het instituut kan regelmatig gebruik van alcohol of softdrugs samenhangen met persoonlijkheidsproblemen. Die veroorzaken dan ook bijvoorbeeld agressie of crimineel gedrag.

Volgens het Trimbos-instituut kan niet worden gesteld dat jongeren probleemgedrag vertonen, omdat ze blowen en drinken. Het probleemgedrag van jongeren kan ook voortkomen uit rebellie en opstandigheid, zo concludeert het instituut.

Jongeren die blowen, halen lagere cijfers op school dan scholieren die geen cannabis gebruiken. 'Zware' cannabisgebruikers die meer dan veertig keer per jaar blowen, hebben bovendien vaker denk- en aandachtsproblemen. kld

destandaard.be 1/2/06
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st February 2006, 15:43
Saragovaert Saragovaert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: westerlo
Posts: 25
Ik vind dat zo een beetje gezever want ja ze gebruiken drugs en drinken alcohol maar wat van de achterliggende redenen. Als ik een jaar of 16 was zag ik ook leeftijdsgenoten drinken en canabis roken en waarom als ontsnappings middel van de slechte situatie thuis of dergelijke. Ik ben van mening dat dit maar zeer oppervlakkige informatie is meestal stopt dit gedrag voornamelijk dan dat blowen naarmate de jongeren ouder worden en als de situatie verandert.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.