actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd April 2013, 09:57
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Vijfjarigen worden opgeleid in terreurkampen van taliban l

Een jongetje van vijf jaar laadt een pistool terwijl hij een training krijgt in een opleidingskamp van de taliban in Afghanistan nabij de Pakistaanse grens. Anderen hanteren machinegeweren die bijna net zo groot zijn als zijzelf. Ze maken deel uit van een groep van twintig erg jonge kinderen die gehersenspoeld worden door moslimextremisten. De opleiding tot zelfmoordterrorist kan klaarblijkelijk niet vroeg genoeg beginnen.

De schokkende video met als titel 'Little Commandos' werd recent door de terreurorganisatie online gezet. Sommige gezichten zijn wazig gemaakt, een techniek die de taliban toepast om toekomstige zelfmoordterroristen te filmen.

Vaak worden de families van de kinderen misleid door de extremisten. Ze krijgen meestal te horen dat hun zonen een opleiding krijgen in een religieuze school terwijl hen enkel geleerd wordt om te moorden. Sommige kinderen zijn de zonen van omgekomen terroristen. Zij volgen dezelfde dodelijke route als hun vader.

De terreurorganisatie kwam al eerder op dergelijke manier in het nieuws toen een jongen van twaalf werd aangeleerd hoe hij de 'vijand' moest onthoofden. Vorig jaar melden de Afghaanse autoriteiten nog dat ze 41 kinderen tussen 6 en 11 jaar bevrijd hadden. De taliban waren van plan ze naar buurland Pakistan te sturen voor een 'opleiding' tot kamikaze.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...n-taliban.dhtml

Mening: Ik vind dit artikel echt choquerend! Jongetjes van 5 jaar zijn gemakkelijk te manipuleren en ze luisteren naar wat hun ouders/gelovigen zeggen. Ik vind dit echt schandalig! Kinderen van die leeftijd moeten zich bezig houden met spelen en plezier maken. Deze kinderen worden opgeleid tot moordmachines. Het is zo gevoelloos dat je deze kleine, onschuldige kinderen gebruikt! Waarschijnlijk zullen de ouders van deze kinderen ook wel in deze 'vereniging' zitten en hebben ze geen andere keuze maar je moet geen kinderen maken om ze bijvoorbeeld al te verliezen op 6-jarige leeftijd. Geen enkele ouder wil toch dat zijn eigen kind van vlees en bloed sterft? Dit vind ik gewoon gestoord! Het beste zou zijn dat het leger deze jongeren te pakken krijgt en ze plaatst bij een pleeggezin. Nu stel ik me natuurlijk ook wel de vraag: "Welke pleegouders willen een kind die opgeleid werd om te moorden?" Er zullen wel ouders zijn die dit willen maar dat is nog altijd beter dan ze in deze omstandigheden te laten vertoeven.

Laatst aangepast door S*effi.Goetschalckx : 23rd April 2013 om 10:05.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th April 2013, 18:58
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Vijfjarigen worden opgeleid in terreurkampen van taliban l

Ik heb het filmpje net bekeken op youtube en kan het langs geen kanten begrijpen. Deze vijfjarigen kunnen amper hun eigen naam schrijven. Ook tijdens het schieten kunnen ze de weerbots van hun eigen geweer niet tegenhouden met hun hele lijf. Ze lijken maar gewoon in het rond te schieten en hebben geen controle. Er zijn al zovele slachtoffers in deze wereld, gaan vijfjarigen echt beslissen over iemand anders hun leven? Zo'n kleine prutsen moeten in de tuin spelen, leven zonder zorgen en veel vriendjes maken... Kortom, alles behalve met een geweer door het leven gaan. Hier moet dringend iets tegen gedaan worden, want dit kan alles behalve door de beugel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.