actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2010, 12:14
Koen.Luyten Koen.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Veel verkrachtingen in Belgische ziekenhuizen

Bijna elk ziekenhuis in België wordt wekelijks geconfronteerd met een geval van fysieke agressie. Dat schrijft De Zondag, zich baserend op het antwoord van minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx aan senator Guido De Padt (Open VLD).

Van de geregistreerde incidenten wordt slechts drie procent geverbaliseerd. In tien procent van de gevallen, aldus de krant, gaat het om verkrachtingen en aanrandingen van de eerbaarheid.

bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20101205_003
Mijn Mening:
Dit is gewoon luguber! Ik las het artikel en ik stond perplex. De twee zaken die volgens mij niet door de beugel kunnen zijn dat zo'n zaken gebeuren. Maar veel erger dat slechts 3% van die incidenten behandeld word door de politie. In 2010 zou dit volgens mij niet meer mogen gebeuren.
__________________
“He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever”
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th December 2010, 12:44
alexandra.hauquier alexandra.hauquier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Schilde
Posts: 23
Veiligheid in ziekenhuizen is er totaal niet. Iedereen kan er zomaar binnenglippen en kan zo toegang krijgen tot patiënten hun kamer. Vooral 's nachts zou er bewaking moeten zijn! Als er dan iets gebeurt, komt alle hulp waarschijnlijk al te laat omdat er nooit controle is.
Ik vind dat men voortaan moet controleren wie er allemaal in het ziekenhuis aanwezig is en er ook voor zorgen dat niet eerder wie in je kamer kan komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.