actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd December 2012, 20:32
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 170
Lage vrachtwagenbumper kan levens redden

'Lage vrachtwagenbumper kan levens redden'

Er zouden de helft minder doden kunnen vallen bij botsingen tussen auto's en vrachtwagens als alle vrachtwagens een nieuwe achterbumper krijgen. Dat zegt mobiliteitsorganisatie Touring. Die bumpers komen een pak lager, waardoor een auto bij een botsing niet onder de vrachtwagen kan doorglijden. Europa moet de bumpers verplichten, vindt Touring.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...121223_00412300
Datum: 23/12/2012

Mening:

Ik vind het zeer goed dat men ontdekt heeft dat er minder doden zouden kunnen vallen bij een botsing tussen auto’s en vrachtwagens wanneer de vrachtwagens een nieuwe achterbumper zouden krijgen. Met vrachtwagens gebeuren er toch redelijk wat ongelukken, en met deze nieuwe bumper zullen we deze ongelukken niet tegenhouden, maar we kunnen ermee wel voorkomen dat het tot een dodelijk ongeval komt. Touring zegt dat ze vinden dat Europa deze bumpers moet verplichten en zo denk ik er ook over. Misschien dat de bedrijven dit niet zullen willen omdat het extra geld kost, maar persoonlijk denk ik dat het een zeer zinvolle investering is. Levens redden is veel belangrijker dan geld besparen en hopelijk zal Europa de bumpers dan ook effectief verplichten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd December 2012, 22:20
kaat.vennekens kaat.vennekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 71
Lage vrachtwagenbumper kan levens redden

Het zou inderdaad een goede investering zijn voor vrachtwagens.
Maar ik vind toch dat er in eerste instantie moet gewerkt worden aan het voorkomen van de ongelukken. Ik weet, een ongeluk gebeurd onverwacht. Maar men zou de wegen of het verkeersreglement toch zo moeten kunnen aanpassen dat automobilisten in een veiliger verkeer kunnen vertoeven.
Hoe? Dat is natuurlijk de vraag. In eerste instantie ervoor zorgen dat onbekwame chauffeurs niet op de baan komen. Dit door ze geen rijbewijs te geven of door het af te nemen en een nieuwe test te laten doorstaan.
Het verkeer, het is en blijft een levensgevaarlijk item.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.