actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th December 2012, 15:18
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Man steekt vrouw dood en hangt dochtertjes (3 en 6) op

Man steekt vrouw dood en hangt dochtertjes (3 en 6) op

In de Zuid-Franse stad Salon-de-Provence heeft een vreselijk gezinsdrama het leven gekost aan vier familieleden. Een werkloze vader van Braziliaanse origine ging er volledig door het lint: hij stak eerst zijn vrouw dood, hing vervolgens hun twee dochtertjes (van 3 en 6 jaar) op en pleegde dan zelfmoord.

De vader, een veertiger, zou volgens de politie van Aix-en-Provence de recente scheiding van zijn vrouw heel slecht verteerd hebben. Daardoor waren zijn stoppen doorgeslagen. De gruwelijke ontdekking in de rustige woonwijk Clos Mouton werd gisteren in de vooravond gedaan. In die wijk wonen vooral families van militairen die op de vlakbij gelegen luchtmachtbasis gelegerd zijn.

Slaapkamer kindje
Omdat een van de dochtertjes niet was komen opdagen op school, werd alarm slagen. De schooldirectie verwittigde de politie. Die ging poolshoogte nemen in de gezinswoning en ontdekte de vier lijken. In de een slaapkamer van een van de kindjes troffen de agenten op de grond het neergestoken lichaam van de moeder en de twee opgehangen kindjes van drie en zes jaar. Na zijn drievoudige moord had de vader zich naast zijn dochtertjes opgehangen.

Sinds september
Volgens burgemeester Michel Tonon was de moeder een beroepsmilitaire. Het gezin was pas in september aangekomen in de kalme woonwijk vlak bij de luchtmachtbasis. De dader, haar Braziliaanse man, was werkloos. De autopsieën zullen vandaag nog uitgevoerd worden.

Bron: www.hln.be
Mening: Ik snap niet waarom mensen zo handelen. De stoppen sloegen door, zeggen sommige mensen. Dit wil zeggen dat ze al langer kampen met 'een probleem'. Toch vind ik dit geen reden. Waarom mensen erbij betrekken die er niets mee te maken hebben. En dan nog kinderen. Denk nu eens na.
Als je jezelf an kant wil maken oké. Maar betrek je kinderen in godsnaam er niet bij. Cru gesteld, maar het is wel zo.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th December 2012, 20:05
Lieselotte.Busch Lieselotte.Busch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 87
Ik begrijp net zoals Emmely niet wat deze man bezielde. Dit gaan we ook nooit weten denk ik. Wel komen zulke gezinsdrama's steeds meer voor. We horen bijna dagelijks over zulke feiten. Niet enkel in ons land, maar ook in andere landen en werelddelen komen zulke gruwelijke feiten voor. Is er dan geen reden om dit tegen te gaan? Moeten we hier niet eens grondig over praten? Zo kan het niet verder.

Ik vind Emmely wel een beetje cru hieronder: 'Als je jezelf van kant wil maken oké'. Ik vind dit niet zo oké. Veel mensen zien tegenwoordig geen andere optie meer dan zelfmoord plegen. In deze situatie is het nog erger want hij vermoord zijn vrouw en kinderen en pleegt daarna zelfmoord. Maar toch moeten we iets doen tegen zelfmoord. Zoveel mensen, jongeren, volwassenen, plegen tegenwoordig zelfmoord. Dit kan je niet ontkennen. Misschien moeten hier toch eens grootschalige acties tegen georganiseerd worden. Jongeren moeten weten dat ze hier met mensen over kunnen praten. Daarom niet met mensen die ze kennen, maar bijvoorbeeld bij mensen die werken in het JAC, jongerentelefoon. Deze organisaties moeten wij meer belichten in onze stage. Ook volwassenen moeten weten dat ze hierover kunnen praten. Ze moeten hier ook met iemand over praten. Ik vind dat we hier samen iets aan moeten veranderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.