actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2009, 20:39
Niel.OpdeBeeck Niel.OpdeBeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 70
Leerling krijgt schroevendraaier in hoofd

Een leerling van het Scheepvaart en Transportcollege in Rotterdam heeft dinsdagmiddag een schroevendraaier in het achterhoofd van een medeleerling gestoken. De dader is opgepakt.

Volgens getuigen maakte het tweetal voor de steekpartij ruzie voor de schoolpoort.
bron:http://www.gva.be/nieuws/buitenland...r-in-hoofd.aspx

mening: dit kan toch niet, ksnap ook niet hoe die leerkrachten het zo ver hebben kunnen laten komen. Normaal gezien grijp je toch meteen in als er ruzie is maar blijkbaar moet er daar eerst iets ergs gebeuren voor dat ze ingrijpen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd December 2009, 20:48
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 114
Niel, ik ben het niet helemaal eens met jou. Een woordenwisseling, daar ga je niet snel tussen komen lijkt mij. Toch zeker niet als dit voor de schoolpoort is gebeurd. En zelfs als je ziet dat ze gaan vechten, als hij meteen de schroevendraaier neemt en in het hoofd van zijn medestudent steekt, dan is het bijna onbegonnen werk om daar tussen te komen.

Wat dit hele voorval bij mij naar boven brengt, is dat we WEER maar eens zien, hoe geweldadig de wereld is. Vroeger, als er ruzie was, dan werd er ook eens gevochten. De dag van heden, als er wordt gevochten is dit bijna altijd met een wapen. Is het geen mes, dan een pistool, boksbeugel, enz..

Dit moet gewoon stoppen!

MAKE PEACE, NOT WAR!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th December 2009, 15:11
Anneleen Verboven Anneleen Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 86
raar

Het gaat hier duidelijk om een oververhitte discussie lijkt mij, maar wat ik mij afvraag is waarom er niet is ingegrepen?

Waren er op het moment van de discussies geen leerkrachten in de buurt/klas of was er geen toezicht? Ik denk persoonlijk dat dit soort discussie toch wel opvallend zal geweest zijn, want bij een klein akkefietje ga je niet direct een schroevendraaier in iemand zijn hoofd steken. Het zal ook niet allemaal plots gebeurd zijn, maar toch al een tijdje bezig geweest zijn. Ik vind het daarom heel raar dat geen enkele leerkracht of toezichter dit opgemerkt heeft en tussen beiden is gekomen. VOlgens mij moet deze school dan toch ook eens nadenken over het toezicht, want als dit zo onopgemerkt kan gebeuren, wie weet wat er dan nog allemaal gedaan kan worden.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th December 2009, 18:41
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Toezicht voor de schoolpoort gebeurt heel weinig en ik begrijp ook waarom.
Leerlingen luisteren niet naar je als het nog niet tijdens de schooluren is en nog niet op "schooleigendom". Ik heb ooit tijdens mijn stage toezicht gehouden aan een schoolpoort. Er kwam een leerling op een brommer aan met de helm in zijn hand en ik gaf hem een opmerking dat hij die al had moeten opstaan. Hij bekeek mij vies en zei: zolang ik niet in school bent hebt u over mij niets te zeggen.
Die opmerking heb ik toen meerdere malen gekregen en geloof mij, dan doe je ook niet meer de moeite om nog iets te zeggen. Zeker als alle leerkrachten daar niet even consequent in zijn.
Daarbovenop kan deze discussie heel snel uitgemond zijn in het fysiek aanvallen van elkaar en daar kan je als leerkracht niet altijd op tijd bij zijn. Je kan als je toezicht houdt niet overal tegelijk zijn en overal direct opspringen als er iets aan de hand lijkt. Ik wacht soms ook eerst even af want soms lijkt het maar alsof leerlingen ruzie hebben terwijl ze gewoon aan het "spelen" zijn.
Eens je zelf wat meer toezicht doet, zul je merken dat het allemaal niet zo simpel is!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.