actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2012, 19:39
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Aantal asielaanvragen uit Syrië neemt fors toe

Het aanhoudende geweld in Syrië lijkt zich steeds meer te uiten in de statistieken over de asielaanvragen in België. Tijdens de eerste tien maanden van dit jaar werden 594 aanvragen uit Syrië geregistreerd, al ruim meer dan in heel 2011. Dat blijkt uit cijfers van het Commissariaat-generaal voor de Vluchtelingen en de Staatlozen.

"We merken op dat Syrië voor de eerste keer in de top 10 van asielaanvragen staat met 594 aanvragen die werden ingediend sinds het begin van 2012 (dat wil zeggen 3,3 procent van het totale aantal aanvragen)", luidt het dinsdag in een persbericht.

In de maand oktober kreeg het commissariaat-generaal 126 asielaanvragen binnen van mensen afkomstig uit Syrië. In september waren er bijvoorbeeld 73 aanvragen; in de eerste helft van dit jaar waren er elke maand minder dan 50 Syrische asielaanvragen.

Globaal 22 procent minder aanvragen
Het totale aantal asielaanvragen bedroeg in oktober 2.026. Dat is ruim 22 procent minder dan in oktober vorig jaar. Het is ook de achtste opeenvolgende maand dat er op jaarbasis minder asielaanvragen worden geregistreerd.

Tijdens de eerste tien maanden van 2012 werden 18.203 asielaanvragen ingediend, ruim 12 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Afghanistan (2.310 aanvragen) blijft het belangrijkste herkomstland van asielzoekers.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1529477/2012/11/06/Aantal-asielaanvragen-uit-Syrie-neemt-fors-toe.dhtml


Mening: Mijn mening hierover is, dat ik het minder goed vind dat er steeds zoveel aanvragen blijven komen. Ik kan begrijpen dat deze mensen het moeilijk in hun land hebben, maar wij blijven ook geen plaats en geld hebben voor andere mensen te helpen. In ons land zijn er ook veel mensen die dringend geholpen moeten worden, maar dit gebeurt ook niet zo zeer. Deze mensen leven ook in moeilijke omstandigheden. Natuurlijk is oorlog altijd nog iets anders, maar waarom komen ze altijd naar hier dan? Uiteindelijk staat in het artikel dat het toch afgenomen is van aanvragen en hier ben ik toch wel beetje blij om. Vermits ik vaak mensen met een andere kleur zie, omdat ik in zo’n wijk woon, zie ik ook veel dingen. Meestal werken deze mensen niet, hebben alles wat ze maar wensen kunnen van dure luxe artikelen en wij de gewone Belg moet hier soms echt hard voor werken. Dan nog maar te zwijgen over de armoede die in ons land heerst. Worden deze mensen ook zo ‘betutteld’? Daarom is mijn mening hier misschien een beetje grof over, maar we moeten ook eens een keer aan onze bevolking denken i.p.v. altijd of toch vaak, andere mensen nog binnen te halen in ons land.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.