actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th October 2017, 11:08
jenne.h*lsen jenne.h*lsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Olen
Posts: 29
Zeker 50 doden bij de bomaanslag in Mogadishu

Bij de bomaanslag in de Somalische hoofdstad Mogadishu zijn zeker 50 mensen om het leven gekomen en meer dan 80 anderen raakten gewond. Het was de zwaarste zelfmoordaanslag tot nog toe in de Somalische hoofdstad. De meeste slachtoffers zijn burgers.

Ooggetuigen verklaarden dat ze eerst dachten dat er een aardbeving aan de gang was, zo zwaar was de schok van de bom die afging. Een honderdtal auto’s in de omgeving van de aanslag werd vernield, en gebouwen werden beschadigd tot op honderden meters afstand van de plaats van de aanslag.

Burgemeester Thaabid Abdi vroeg dat er meer bulldozers naar de plaats van de aanslag zouden komen om naar slachtoffers onder het puin te zoeken. Volgens de Somalische minister van Informatie Abdirahman Yarisow zit terreurgroep al-Shabaab achter de aanslag.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171014_03132121

Mening: Ik vind het vandaag de dag erg dat bomaanslagen geen uitzonderlijk fenomeen meer zijn. Enkele jaren geleden, voor de terroristische crisis, was een bomaanslag iets waar dagen over gepraat werd en waar veel aandacht aan besteed werd. Vandaag lijkt het alsof we al gewend zijn geraakt aan bomaanslagen. Ik merk dat ook aan mezelf dat ik niet meer schrik als ik zulk nieuws hoor. Dat zegt veel over onze huidige maatschappelijke toestand, Daarom heb ik toch nog gekozen om dit artikel in de aandacht te plaatsen. Mensen moeten er bij stilstaan dat een bomaanslag iets is wat niet zou mogen voorkomen en wat we ten alle tijden zouden moeten proberen te vermijden in plaats van er gewend aan te raken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.