actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th September 2017, 11:38
Nick.D*.Schutter Nick.D*.Schutter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulle
Posts: 70
Japanners doden ondanks kritiek 177 walvissen ‘met wetenschappelijk doel’

Japanners doden ondanks kritiek 177 walvissen ‘met wetenschappelijk doel’

Japanse walvisjagers hebben, ondanks de internationale kritiek, opnieuw massaal walvissen gedood in het noordwesten van de Stille Oceaan.

In totaal werden 177 zeezoogdieren gedood, zoals gebruikelijk ‘voor wetenschappelijke doeleinden’. De buit bestond uit 43 dwergwalvissen en 134 Noordse vinvissen.

Na een ‘wetenschappelijk onderzoek’ van de walvissen, bijvoorbeeld hun maaginhoud, wordt het vlees van de dieren voor consumptie verkocht. Walvisvlees geldt in de Japanse keuken als een delicatesse.

Met zijn jaarlijks ritueel overtreedt Tokio het sinds 1986 geldende, wereldwijde moratorium op de walvisjacht niet. Dat ook door Japan geratificeerde moratorium van de IWC, de International Whaling Commission, staat immers toe dat jaarlijks enkele honderden walvissen worden omgebracht ten behoeve van de wetenschap.

Bron: De Standaard, 26/09/2017

Eigen mening: Ik vind het verontrustend dat Japan nog steeds zoveel walvissen doodt om commercieel te gebruiken en ik denk dat ze de wetenschap vooral als excuus gebruiken om er meer te kunnen doden. De jagers verdienen er immers zoveel geld mee dat het voor hun een makkelijke uitweg is om de wetenschap als excuus te gebruiken om meer walvissen te doden. Ik hoop dat het de International Whaling Commission in de toekomst strengere regels gaat opstellen voor walvisjacht. De dieren worden namelijk al voor een lange tijd bedreigd. We zijn vooruit gegaan door regels op te stellen over walvisjacht maar van mij mogen ze nog wat strenger zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.