actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th April 2014, 10:48
S*lvia.Verelst S*lvia.Verelst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herselt
Posts: 86
Sollicitanten met een sterk merk vinden makkelijker werk

Sollicitanten met een sterk merk vinden makkelijker werk

Sollicitanten die weten wat ze willen, dat uitstralen én communiceren, hebben meer kans op een job. “Zo’n sterk merk zijn kan je leren”, zegt carrièrecoach Katrin Van de Water.
“Iedereen heeft een personal brand”, steekt Katrin Van de Water van wal. “Dat klinkt misschien wat ‘Amerikaans’, jezelf als merk bekijken, maar denk eraan dat de meeste mensen je binnen de drie seconden nadat ze je voor de eerste keer zien, toch in een hokje stoppen. Als je dat weet, kan je maar beter zelf mee bepalen in welk hokje dat is.”

Een sterk eigen merk kan daarbij helpen. “Het gaat erom dat anderen jou zien zoals je gezien wilt worden - je imago -, zonder dat je je identiteit - wie je bent - uit het oog verliest”, legt de carrièrecoach uit.

Wie ben ik?

De eerste stap in het creëren van je eigen merk, is stilstaan bij wie je bent. “Wat vind je belangrijk? Wat kan je goed en doe je ook graag? Welke beroepen passen bij je persoonlijkheid? Wie wil je zijn? Maar ook: door wie wil je gebeld worden voor een nieuwe job? Als ik mensen begeleid die in de knoop liggen met hun loopbaan, zijn dat de eerste vragen die ik hen stel”, aldus Katrin Van de Water.

“Met de antwoorden op die vragen kan je vorm geven aan je communicatie, zowel online als offline. Hoe preciezer je duidelijk maakt wat je wilt, hoe groter de kans dat je ook daarvoor gecontacteerd wordt. Ik heb het zelf meegemaakt toen ik startte als carrièrecoach. Ook toen al waren er heel veel coaches. Daarom heb ik me afgevraagd wat ik eigenlijk het liefste wou doen. Door wie wou ik gebeld worden? Met welke problemen? Na enkele slapeloze nachten heb ik voor mezelf uitgemaakt dat ik vooral hoogopgeleide 30’ers en 40’ers wou coachen. Ik ben dat ook zo beginnen communiceren, en dat heeft gewerkt.

Bron: www.nieuwsblad.be 12/4/2014

Mening: Ik vind persoonlijk dat Katrin niet objectief genoeg is. Zelf werkt ze vooral met hoogopgeleide 30'ers en 40'ers. Voor deze mensen zal het al gemakkelijker zijn om over zichzelf en het leven na te denken, terwijl dit voor pas afgestudeerden niet zo eenvoudig is. Zij weten nog niet juist wat ze net willen en wat ze niet willen. Ze hebben nog geen enkele ervaring en dat speelt vaak een rol bij het beslissen of ze al dan niet de job krijgen. Iedereen is ook anders en niet iedereen zal zichzelf zo gemakkelijk kunnen verkopen. Er zijn personen die heel verlegen zijn, maar wel uitblinken in datgene dat ze doen en daarover wel kunnen communiceren. Ik vind dat iedereen een evengrote kans moet krijgen om te laten zien wat ze kunnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.