actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th April 2014, 13:25
j*na.janssens j*na.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Broechem
Posts: 99
België telt meer dan 250 criminele organisaties

België telt meer dan 250 criminele organisaties

Volgens de federale politie zijn er in België 253 criminele bendes actief. Dat meldt La Dernière Heure. Het aantal leden van deze criminele organisaties wordt geschat op 2.627, wat de helft meer is dan twee jaar geleden.
Uit een rapport van de Directie van de juridische dienst (DSJ) van de federale politie blijkt bovendien dat het bestrijden en onderzoeken van criminele benden meer tijd, middelen en menselijke inspanningen vraagt. Omdat het onderzoek langer duurt, werden er tussen 2009 en 2012 minder onderzoeken gevoerd naar nieuwe criminele organisaties: van 91 in 2009 naar 71 in 2012. Het aantal lopende onderzoeken nam wel toe, tot 182 in 2012.

De meeste bendeleden hebben de Belgische nationaliteit (40 procent), daarna zijn het vooral Nederlanders (8%), Roemenië (6%), Marokko (3,9%) en Italië (3,7%).

Drugs- en witwaspraktijken blijken de meest bedreven activiteiten van de criminele organisaties.

Bron: De Standaard, 27-04-2014, mtm

Commentaar:
Ik vind dat ze precies erg veel weten over de bendes maar waarom gebeurt er dan niets mee. Het lijkt wel of je gewoon een criminele bende mag en kan zijn zolang je je niet laat betrappen. Ik begrijp ook dat dit waarschijnlijk allemaal komt omdat alles altijd volgens procedures moet verlopen en omdat er anders procedurefouten gemaakt worden maar ondertussen hebben zo'n bendes dus gewoon vrij spel. En als ze dan een bende kunnen oppakken dan is er weer geen plaats in de gevangenissen en kunnen ze gewoon doorgaan met wat ze bezig zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th April 2014, 13:37
jente.peeters jente.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Geel
Posts: 59
Ik vind dat er veel te veel criminaliteit is. Dat er hier procedures voor zijn begrijp ik wel maar dat je door hierin 1 fout te maken een crimineel vrij kan komen begrijp ik niet. Er zouden ook strengere maatregelen moeten komen op zo'n zaken. De gevangenissen zitten allemaal vol en de criminelen die dan niets ernstig hebbe gedaan worden gewoon vrijgepleit. Dit kan echt niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.