actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2011, 14:19
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Ook Greenpeace in verweer tegen Uplace in Machelen

Greenpeace zal procederen tegen de plannen voor de komst van shoppingcentrum Uplace in Machelen. Dat kondigt de milieuorganisatie in een persbericht aan. Volgens Greenpeace zou de Vlaamse regering met dit project een "historische blunder maken" en een "goed klimaatbeleid verder hypothekeren".
Greenpeace kant zich sinds 2008 tegen een verbreding van de Brusselse ring. "Met een goedkeuring voor projectontwikkelaar Uplace (die het shoppingcentrum net naast het viaduct van Vilvoorde plant, nvdr.), neemt de Vlaamse regering een 'vooroptie' op een beslissing in het Ringdossier en de bredere mobiliteitsaanpak, die in 2012 nog moet vallen", stelt Greenpeace.

"Wanneer de voorziene 25.000 auto's per dag die Uplace Machelen zal aantrekken er komen, zal ook een bredere ring onafwendbaar lijken. Dan verloopt het verkeer 1 tot 2 jaar iets vlotter om vervolgens weer dicht te slibben", stelt Joeri Thijs van Greenpeace. "In het debat over Uplace lijkt het alsof die bredere Ring er al ligt. Terwijl uit de mobiliteitsstudie uit 2010 blijkt dat zo'n dure verbreding amper soelaas biedt voor de files en bovendien het sluipverkeer nog zal doen toenemen", voert Greenpeace aan.

Eerder lieten ondernemingsorganisatie Unizo, Bond Beter Leefmilieu (BBL) en de stadsbesturen van Leuven en Vilvoorde weten te zullen procederen tegen de toekenning van een bouwvergunning voor Uplace Machelen.


Bron: www.hln.be
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...-Machelen.dhtml

--------------------------------------------------------------------------------------

Mening

Ik ben het persoonlijk eens met de mensen van Greenpeace. Een shoppingcenter van dat formaat zal zorgen voor een enorme toename van het verkeer. Door die toename is het logisch dat er meer files en verkeersopstroppingen komen.

Natuurlijk zou het shoppingcenter economish goed zijn voor Machelen, net zoals Wijnegem bekend is om zijn shoppingcenter. Ik denk niet dat ik daar zou gaan winkelen, zeker niet als ik van te voren weet dat ik files kan verwachten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.