actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2009, 18:55
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 107
Politiebescherming voor islamcriticus Vermeersch

Politiebescherming voor islamcriticus Vermeersch

* maandag 02 november 2009
* Bron: belga


De bekende Vlaamse filosoof Etienne Vermeersch kreeg in 2006 politiebescherming omdat hij doodsbedreigingen had ontvangen van islamisten. Ook nu wordt hij nog onder druk gezet door islamitische organisaties om zijn kritiek op de islam voor zich te houden. Dat staat maandag in De Morgen te lezen.

"Geachte zwijn. Ik zweer het u dat we op zoek zijn naar jou, en owee wanneer we je vinden, België is namelijk klein. Ik raad u aan om voortaan goed om je heen te kijken want ik heb op de Koran gezworen dat je darmen in de Gentse straten te rapen zullen zijn." Dat kreeg Vermeersch toegestuurd na zijn kritiek op de felle reactie van de moslimwereld op de Mohammedcartoons in 2006.

"Ik heb toen twee doodsbedreigingen gekregen", vertelt Vermeersch in De Morgen. "Uit een van de twee kon ik opmaken dat het geen kleine jongens waren die mij bedreigden. Er stonden Arabische woorden in die ik dankzij mijn kennis van de islam kon vertalen. Ik heb toen voor de zekerheid het parket ingelicht, dat voor politiebescherming heeft gezorgd."

Ook nu nog wordt Vermeersch onder druk gezet om geen kritiek te uiten op de islam. "Ik heb het christendom vroeger hard aangepakt, maar kreeg nooit bedreigingen. ’We gaan voor u bidden’, kreeg ik toen te horen", lacht Vermeersch. "De islam is daar veel dreigender in.



De belg moet alles maar tolereren .... Alles kappen ze op zijn kop... Maar durf eens één slecht woord over de islam uit te brengen? Ze zetten een prijs op je kop en je wordt opgejaagd zoals wild. Waarom kan de Islam geen kritiek aanvaarden? Bang om de waarheid te horen?

Vrije meningsuiting ! Kan je daar niet mee leven, dan hoor je hier niet thuis!
__________________
Pain Is Only Temporary, Pride Is Forever.

Semper Fidelis
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd November 2009, 19:06
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Politiebescherming voor islamcriticus Vermeersch

Ik begrijp dat gelovigen het niet leuk vinden dat er cartoons over hun godsdienst in de kranten staan. Maar België is een vrij land, iedereen mag zijn mening zeggen. Iemand met een andere mening bedreigen vind ik er zwaar over gaan. Als ik in de plaats van Vermeersch zou zijn, zou ik ook politiebescherming willen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.