actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2009, 00:38
Stef De Loose Stef De Loose is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Balen
Posts: 7
Bus blijft gratis voor 65-plussers

Aan het gratis busabonnement voor 65-plussers wordt niet geraakt. Dat zegt Vlaams minister Hilde Crevits na na afloop van de ministerraad van de Vlaamse regering. Ze ontkent daarmee mediaberichten dat senioren een jaarlijkse bijdrage zouden moeten betalen voor hun busabonnement.

De Lijn moet bezuinigen en zoekt extra inkomsten. Volgens Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg overwoog de vervoersmaatschappij daarom om een kleine jaarlijkse bijdrage te vragen voor het busabonnement voor 65-plussers. Het zou gaan om maximaal 20 euro per jaar. Nu is het seniorenabonnement nog volledig gratis.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st October 2009, 00:41
Stef De Loose Stef De Loose is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Balen
Posts: 7
terecht!

Ik vind het niet meer dan terecht dat de 65-plussers gratis met het openbaar bvervoer mogen rijden. Deze mensen zijn namelijk dikwijls niet meer zo goed te been of hebben soms zelfs geen auto, omdat ze nog niet helemaal met de hedendaagse maatschappij meezijn. Maar door gratis busdienst krijgen ze die kans wel. Ze kunnen zich dan ook gemakkelijk verplaatsen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 31st October 2009, 13:27
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Volledig mee akkoord!
Het gratis busvervoer van de oude mensen ontnemen, is geen oplossing... De mensen kunnen vaak niet anders, een auto nemen is immers veel onveiliger.
Op sommige plaatsen zou men zelfs nog wat meer rekening moeten houden met de oude mensen die met de bus reizen. Mijn grootmoeder is vorige week met de bus op stap geweest, en toen ze van de hoge opstap wilde afstappen, viel ze en brak ze haar pols. Een vriendelijke voorbijganger heeft haar recht geholpen en naar een dokter gebracht aan de overkant van de straat.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 31st October 2009, 14:22
marie.vanhoof marie.vanhoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 74
akkoord!

Ik vind dat het niet nodig is om een kleine bijdrage te vragen. Het is goed dat oudere mensen gratis van het openbaar vervoer kunnen gebruik maken. Het is veiliger maar ook beter voor het milieu. Iedereen kent het fenomeen 'vergrijzing' van de bevolking. Wanneer al deze mensen met de auto blijven rijden, zijn er nóg meer auto's op de baan en is de kans op files en ongevallen veel groter. Meer auto's betekent ook meer uitlaatgassen.

Het is dus belangrijk om (oudere) mensen te stimuleren om het openbaar vervoer te nemen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 31st October 2009, 14:45
Jente.Roosenbroeck Jente.Roosenbroeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 77
Openbaar vervoer in het algemeen = duur!

Ik vind openbaar vervoer in het algemeen erg duur!
Men zit altijd maar het openbaar vervoer aan te prijzen en inderdaad het zou
veel mileuvriendelijker zijn en het zou vele fileproblemen oplossen. Maar als een ritje je van Nijlen naar Lier bijvoorbeeld als 2,50 euro kost (?!) dan neem
je liever je auto hoor! Elk jaar stijgen de prijzen steeds hoger en hoger.
Ik vind het schandalig. Ze zouden beter die prijzen wat laten dalen: er
zouden veel meer mensen gebruik maken van het openbaar vervoer.
Want zeg nu zelf, waarom zou je het gebruiken? Als de kosten niet veel schillen met de prijs van de benzine ...
+ met je auto geraak je overal in tegenstelling tot met bus/trein/tram..

Wat betreft de vergoeding voor het seniorenabonnement vind ik het belachelijk. En vraag ik me af wat het volgende zal zijn waarmee ze gaan afkomen..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.