actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2009, 17:24
deandevolder deandevolder is offline
Dean_dv
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Kessel
Posts: 30
Lightbulb 'Vele moslimhomo's leiden seksueel dubbelleven'

Vele islamieten leiden een dubbelleven. Overdag zijn ze getrouwd en vader, en 's avonds, in een café, laten ze pas hun homoseksualiteit zien. Dat vertelt Emir Belatoui van de Nederlandse stichting Secret Garden, die opkomt voor islamitische homo's, biseksuelen en transseksuelen.

Heel wat allochtone jongeren krijgen problemen wanneer ze zich uiten als homoseksueel. 'Het gebeurt dat ze worden teruggestuurd naar hun land van herkomst, ze mogen niet meer naar buiten of ze worden uitgehuwelijkt om het probleem op te lossen', zegt de oprichter van Secret Garden.

Islamitische gezinnen moeten leren praten over seksualiteit, vindt hij. 'Homoseksuele jongeren zouden hun geaardheid met hun ouders moeten kunnen bespreken.'

De meeste godsdiensten hebben de neiging homoseksualiteit te verbieden, zegt Belatoui. 'Maar nergens, ook niet in de Koran, staat dat liefde tussen mensen van hetzelfde geslacht is verboden. Dat taboe is een conventioneel probleem, dat zeker kan worden aangepakt.'

Hij voegt eraan toe dat het niet zijn bedoeling is om imams uit te dagen. 'Wij willen niet shockeren of provoceren. Op die manier bereiken we ons doel niet, we willen wel het gesprek aangaan. Een eerste stap moet zijn dat we elkaar leren aanvaarden.'


Bron: belgaAuteur: tdm
Standaard online


Het verbaast me telkens weer hoe radicaal sommige godsdiensten toch wel niet zijn, en hoe conventioneel dat ze zich blijven gedragen. Dat er al sprake is van een stichting zoals Secret Garden wilt toch ook zeggen dat we een stap in de goede richting zetten, dit vind ik zeer positief. Het is dan ook in mijn ogen van groot belang dat zulke vastgeroeste denkbeelden worden vervangen door nieuwe verruimende inzichten. Ook als maatschappij moeten we hier steeds van bewust zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th October 2009, 18:27
Felix.Luyckx Felix.Luyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Antwerpen
Posts: 85
Ik ga volledig met jouw mening akkoord. Verder denk ik ook zeker dat ieder mens vrij moet kunnen zijn om zelf te bepalen hoe en met wie hij/zij de rest van zijn/haar leven zou willen doorbrengen. Als dit dan toevallig iemand van hetzelfde geslacht is zou dat toch geen probleem mogen vormen? Godsdiensten kunnen mensen zeker steun geven, ze kunnen functioneren als houvast. Maar als de regels die de godsdienst je oplegt je recht op keuzevrijheid volledig afnemen, is het het dan wel waard? In mijn ogen zeker niet.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th October 2009, 19:22
Nico.Peeters Nico.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: brasschaat
Posts: 68
Ik ga volledig akkoord met jullie redenering, mensen mogen beslissen wat ze doen met hun leven, ongeacht hun geloof of afkomst. Wie denk je wel niet dat je bent wanneer je iemand verbiedt een keuze te maken? Als iemand verliefd is op iemand van het zelfde geslacht, is dit toch niet erg? Zolang die persoon maar gelukkig is.
Vanaf een bepaalde instantie begint te zeggen hoe je moet leven, of je begint te sturen, moet je toch even de vraag stellen of die instantie dan wel goed bezig is.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th October 2009, 18:55
foets foets is offline
steff.foets
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: meerhout
Posts: 41
Ja, inderdaad. Homo's hebben het zowieso al moeilijker in de maatschappij en hun geloof maakt het er zeker niet makkelijker op. Zeker niet wanneer het moslims zijn. In de moslimcultuur blijft dit spijtig genoeg een taboe en wordt dit spijtig genoeg zwaar bestraft( in Irak of Iran werden 2 homo's eens opgehangen omdat ze hun seksualiteit uitten).
Laat die mensen toch gewoon eens doen aub. Zolang zij maar gelukkig zijn is het toch goed? Godsdienst moet zich niet bemoeien met mensen hun leven.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 27th October 2009, 15:09
jillie.dams jillie.dams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Wiekevorst
Posts: 50
Ik vind dit pure discriminatie. Deze mannen kiezen er niet voor om homo te zijn. Ze zijn nu eenmaal wie ze zijn en dat ze daar voor bestraft worden vind ik echt niet kunnen. Ik vind persoonlijk dat de islam eigenlijk vast zit in het verleden. Het is tenslotte de 21ste eeuw en seksuele geaardheid wordt in Europa zo goed als totaal aanvaard. Waarom is de islam dan zo tegen homo's?
Dit doet me eigenlijk denken aan WOII, Hitler had ook zo'n ingesteldheid. Al wie anders is, wordt geliquideerd. Ze moeten echt eens leren meer verdraagzaam te zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.