actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2016, 22:32
Joren.s*eurs Joren.s*eurs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 64
"Duitsland onderzoekt Zuckerberg voor ophitsing"

Artikel:
Mark Zuckerberg wordt mogelijk in Duitsland aangeklaagd wegens stemmingmakerij en ophitsing. De openbaar aanklager van München heeft plannen om de topman van Facebook, Facebook-directeur Sheryl Sandberg en lobbyisten Richard Allan en Eva-Maria Kirschsieper van het bedrijf voor de rechter te dagen, meldt het Duitse weekblad Der Spiegel.

Facebook is in Duitsland verplicht om illegale berichten zodra het daarover hoort direct van zijn site te verwijderen. Een advocaat uit Würzburg diende echter een klacht in waaruit bleek dat het sociale netwerk ook na herhaalde oproepen bepaalde berichten niet verwijdert. Het ging daarbij om moordoproepen, bedreigingen met geweld en ontkenning van de Holocaust.

Facebook ligt in Duitsland al langer onder vuur. Een eerdere klacht tegen Zuckerberg, Sandberg en andere topmanagers van het bedrijf bleef begin dit jaar echter zonder gevolgen. De beschuldigden bevonden zich namelijk buiten het bereik van de Duitse rechtspraak, besliste de rechter. Er werd een vooronderzoek tegen een Duitse vertegenwoordiger van Facebook ingesteld.

Bron:
http://www.demorgen.be/technologie/...tsing-b0654f47/ de morgen 21:26 4/11/2016

Eigen mening:
Persoonlijk snap ik de openbare aanklager van München hier wel deels in. Het is naar mijn mening ook effectief de taak van facebook om dergelijke berichten zo snel mogelijk offline te halen. Echter is dit in de praktijk niet altijd even makkelijk. Vaak worden berichten of posts valselijk beschuldigd om naar maar te zwijgen over het aantal alleen al. Het is bijna onmogelijk om hier geen fouten in te maken. Ik vind dat hier dan ook rekening mee moet gehouden worden. Een oplossing zou kunnen zijn dat facebook hun regels hierover veel duidelijker en strenger gaan maken, meer kan er echter langs hun kant niet verwacht worden. Al bij al vind ik dit een overdreven reactie maar zit er wel effectief waarheid in.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.