actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th March 2008, 19:34
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
"Money Masters" 3.5u durende docu, v interesting

real eye-opener en dus aanrader voor iedereen die het kritisch denken bij anderen wil stimuleren

10 jaar oude vid, maar zeer toepasbaar op vandaag, meer dan ooit

http://video.google.com/videoplay?d...earch&plindex=1

Duurt 210 minuten dus neem je tijd
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th August 2008, 17:03
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
http://video.google.com/videoplay?d...PZWpNaNAoOTiNUP

Interessant interview voor diegenen die willen weten what's goin' on
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th August 2008, 17:24
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Zou je misschien even kort kunnen/willen samenvatten waar het over gaat Wouter?
Voor ik een film van 3.5u ga downloaden en bekijken, weet ik wel graag waar het over gaat en of het dus de moeite is en of ik op dat moment wel zin of interesse heb voor het onderwerp
Het klinkt alleszins wel interessant, maar dat baseer ik enkel op de titel en jouw omschrijving...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 16th August 2008, 19:28
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Ja, euhm, is inderdaad goed punt dat je daar hebt
De documentaire gaat over de geschiedenis van het bankwezen, van in het prilste begin tot nu, maar specifieker gaat het over hoe banken werken, hoe centrale banken werken, en vooral wie de drijvende krachten zijn achter deze instellingen. Wist je dat de centrale bank van de verenigde staten puur privé-eigendom is? Of dat al het goud in Fort Knox weg is, zijnde de basis van de Amerikaanse economie? Wat is Fort Knox? Was de Boston Tea Tax de echte reden van de revolutie? No it wasn't.Wie controleert de bank of England, etc etc..

Alles heel goed samengegoten, soms een 'beetje' saai, maar wat wil je in zo'n materie.

Als je de docu hebt gezien, weet je wat slechts enkele duizenden mensen op een miljoen weten, namelijk hoe het systeem werkt en hoe fragiel het is, en hoe crisissen dikwijls héél dubieuze oorzaken hebben gehad, en nog steeds hebben.

Het radio-interview is meer een update, vooral de beslissing van Bush dat NA zijn ambtstermijn een audit van Federal Reserve mag gebeuren door Bank of international settlements is hierin belangrijk.

Ook de gegeven informatie ivm Duitslands huidige positie tov de eurozone is redelijk verontrustend.

Don't be fooled, zowel in de docu als in het interview zijn mensen aan het woord met kennis van zaken, I'm talking senators, president-candidates, professors, economen, historici, etc.. Dit is niet een X-File wannabe conspiracy theory, maar eerder een educatief iets, puur informatie opgesteld door serieuze mensen die meteen een bibliografie zouden geven van al hun bronnen moest je ernaar vragen.

Sinds ik 'm gezien heb kijk'k helemaal anders naar de wereld vandaag, helemaal anders

Laatst aangepast door Wouter : 16th August 2008 om 19:35.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 18th August 2008, 14:44
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Kijk, dit is nu eens een samenvatting waar ik iets aan heb.
Moest ik nu economieleerkracht zijn, zou hij al in mijn downloadcue staan. Maar vermits ik niet zoveel heb met dat vak, zal hij toch nog even moeten wachten.
Misschien is een link in het forumonderdeel voor het vak economie wel interessant.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 18th August 2008, 16:41
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Geschiedenisleerkracht?
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 18th August 2008, 19:14
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Geschiedenisleerkracht?

Nope, ook niet. Ik houd het bij talen en biologie
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 4th October 2008, 13:34
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
http://video.google.com/videoplay?d...earch&plindex=1



shameless re-post*

Als je wil begrijpen hoe een economische crisis zoals die waarin we nu zitten tot stand komt, en wat je ertegen kan doen.

En vooral, hoe maatregelen zoals die van US congres en Europese Nationale Bank totaal geen nut hebben omdat ze au fond niets veranderen aan hoe het geldsysteem in elkaar zit.

Bekijk deze drie uur en je bent perfect op de hoogte hie het komt dat munten en beurzen om de zoveel jaar totaal crashen
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.