actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th May 2017, 21:37
pauline.p*cqueur pauline.p*cqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: geel
Posts: 70
Tien aanhoudingen in grootschalig drugsonderzoek

Tien aanhoudingen in grootschalig drugsonderzoek

In een grootschalig drugsonderzoek van het parket van Limburg zijn er eind vorige week in Antwerpen en Limburg twaalf arrestaties verricht, waarna de onderzoeksrechter in Hasselt uiteindelijk tien verdachten aanhield en liet opsluiten. Dat maakt het parket van Limburg dinsdag bekend.

Bij tien huiszoekingen zijn onder meer 30 kilo cocaïne en 16.000 euro in beslag genomen. De 54-jarige hoofdverdachte van de criminele dadergroepering, die in Genk woont, was bij de politiediensten bekend. Hij moest nog 7 jaar celstraf uitzitten.

De man stond internationaal geseind voor die openstaande gevangenisstraf. Hij was veroordeeld voor druggerelateerde misdrijven. Bij zijn arrestatie vorige vrijdag had hij een valse identiteitskaart met een fictieve naam op zak.

De Limburgse onderzoeksrechter gaf de speurders van de federale gerechtelijke politie Limburg vrijdag de opdracht tussen te komen in een belangrijke cokedeal, die in Antwerpen zou plaatsvinden. De Limburgse politiemensen kregen daarvoor bijstand van de Antwerpse collega’s van de lokale en federale politie.

Coke, euro’s en Zwitserse franken

Vijf personen, zowel leveranciers van de verdovende middelen, als de potentiële kopers, konden gearresteerd worden en moesten nadien bij de onderzoeksrechter verschijnen. Bij de tussenkomst nam de politie de 30 kilo coke, 16.000 euro, 26.500 Zwitserse franken en vier voertuigen, die door de verdachten gebruikt werden, in beslag.

Meteen na de interventie werden in Limburg op zeven plaatsen en in Antwerpen op drie plaatsen huiszoekingen verricht bij de verdachten. In Limburg was dat onder meer het geval in Hasselt, Genk, As en Beringen. De speurders sloegen nog zeven verdachten in de boeien.

Bij de invallen werden nog bijkomende hoeveelheden drugs, ongeveer 40.000 euro cash in meerdere valuta, luxeartikelen, anabolen en amfetamines in beslag genomen. Verder troffen de speurders een ‘jammer’ of stoorzender aan, een vuurwapen met munitie, een kogelwerende vest, verpakkingsmateriaal, vacuümmachines en weegschalen. Al die spullen werden door de politie meegenomen. De onderzoeksrechter besliste tien verdachten op te sluiten. Verdere aanhoudingen worden niet uitgesloten.
bron: de standaard, 9 mei 2017, http://www.standaard.be/cnt/dmf20170509_02873763
mening: Ik vind het goed dat ze bezig zijn met drugsonderzoeken. Ik vind het namelijk belangrijk dat ze hier iets aan doen. We zien namelijk vandaag de dag steeds meer dat dit een probleem is. We zien dat steeds meer jongeren gebruik maken van verdovende middelen. Dit vind ik heel confronterend als toekomstige leerkracht en ik maak me hier dan ook zorgen over. Daarnaast zijn er ook jongeren die ongewild in contact komen met deze verdovende middelen. Ik vind dan ook dat we hier meer op moeten inzetten want ik vind persoonlijk dat dit nog te weinig gebeurd. Tot slot vind ik dat scholen hier een belangrijke rol in spelen. Wij kunnen jongeren bewust maken welke problemen deze verdovende middelen met zich meebrengen. Hierdoor hoop ik dat de jongeren beseffen dat ze dit beter laten. Zo kunnen wij er samen met de drugsonderzoeken voor zorgen dat het gebruik en de handel in drugs stopt.

Laatst aangepast door pauline.p*cqueur : 9th May 2017 om 21:44.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th May 2017, 18:07
Jens.W*uters Jens.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Ik ben het resoluut eens met wat Pauline zegt. De jongeren komen de dag vandaag steeds vaker en op jongere leeftijd in contact met allerlei soorten drugs. Het is dan ook belangrijk dat wij als leerkrachten ook ons steentje bijdragen in het proberen aanpakken van dit probleem. Als leerkracht ga je hier negen kansen op tien ooit ook wel eens mee geconfronteerd worden, direct zo niet indirect. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk ik het vind dat men genoeg investeert in drugsonderzoeken en sensibiliseringscampagnes om jongeren bewust te maken voor de gevaren die de drugs met zich meebrengen. Deze campagnes kunnen bijvoorbeeld ook op initiatief van de school georganiseerd worden en er zou in de lessen ook over gepraat kunnen worden tijdens vormings-of klasdagen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.