actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2010, 19:03
Geert.Janssen Geert.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Olen
Posts: 84
Vlaams Belang lanceert campagne 'Vlamingen eerst'

Vlaams Belang lanceert campagne 'Vlamingen eerst'

* dinsdag 11 mei 2010, 12u55
* Bron: belga (De Standaard)
* Auteur: kld

'Vlamingen eerst'. Dat is de slogan waarmee Vlaams Belang op 13 juni naar de kiezer trekt. De partij trok op het Barricadenplein in Brussel zijn campagne op gang.

Vlaams Belang is het beu dat de Vlamingen in België 'tweederangsburgers zijn geworden', die tegenwoordig 'pas na Walen, vreemdelingen en asielzoekers komen'.

Dat is de schuld van de traditionele partijen, zo oordelen boegbeeld Filip Dewinter en partijvoorzitter Bruno Valkeniers. Zelf zullen ze de kiezers alvast blijven herinneren aan de verbroken beloftes van de voorbije jaren.

N-VA

Opvallend was vooral dat geen enkele keer verwezen werd naar grote concurrent N-VA. 'N-VA is misschien concurrent, maar wij zijn toch anders', liet Dewinter na afloop optekenen. 'Wij willen immers geen staatshervorming, maar staatsvorming. En het mag duidelijk zijn dat wij het hardst in de kuiten bijten van de traditionele partijen.'

Toch beseft Dewinter dat zijn partij dit keer meer dan ooit de outsider is. Hameren op de noodzaak van Vlaams Belang was dus de boodschap. 'We wegen wel degelijk op het beleid', benadrukte de kopman. 'Denk maar aan het boerkaverbod, het verbod op hoofddoeken in scholen of de grotere bijval voor het Vlaamse onafhankelijkheidsidee.'

Vlaams Belang blijft dus bij zijn kernthema's. Zo had voorzitter Valkeniers het onder meer over de Belgische blokkering, de toenemende islamisering, de slechte aanpak van de criminaliteit en het totale gebrek aan sociaal-economische visie.


Eigen mening:

Vlaams Belang is het beu dat de Vlamingen in België 'tweederangsburgers zijn geworden', die tegenwoordig 'pas na Walen, vreemdelingen en asielzoekers komen'.

Hier hebben ze een punt! ik zal even verklaren waarom:

Vroeger, toen Leopold nog koning was, waren het de Vlamingen die ervoor gezorgd hebben dat België nog steeds een koning heeft! Koning Leopold deed vele missies naar het buitenland. Voor de Walen was hij niet meer welkom in België, maar de Vlamingen hebben dit tegengesproken en de koning nog toegelaten in ons land.

Dit is onze huidige koning vergeten! Het valt mij op dat hij nogal vaak de kant van de Walen kiest, maar hij zou beter eens terug denken aan vroegere tijden! Het is dankzij ons dat hij koning van België kan zijn.

Het is belangrijk dat we voor de volgende verkiezingen alles eens goed op een rijtje zetten en niet meteen een beslissing nemen. De problemen die de politiek dit jaar heeft gekend willen we in de toekomst vermijden!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2010, 19:53
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
Ik ben akkoord met wat Stijn zegt, Vlaams Belang heeft al veel beloofd, maar volgens mij nog maar weinig verwezenlijkt. Nu de verkiezingen eraan komen worden er weer vele beloften gedaan, en dan vooral door Vlaams Belang vind ik. Ze trekken graag de aandacht. Ik kan mij ook vinden in het feit dat ze zeggen dat de Vlamingen als tweederangsburger beschouwd worden. Maar daarmee stem ik nog niet op Vlaams Belang, ik vind dat de partijleden vaak racistisch overkomen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th May 2010, 22:22
TimDriesen TimDriesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herentals
Posts: 53
Ik wil mij nu niet gaan profileren als vlaams belanger want dat is zeker niet het geval maar hoe kan een partij zijn beloftes verwezelijken als ze nooit aan de macht kunnen komen?
Wanneer ze dan de meeste stemmen halen mogen ze nog niet regeren.
Ik weet ook niet wat we zullen mogen verwachten als vlaams belang wel aan de macht komt maar ik denk niet dat ze ook maar ooit hun racistische methodes kunnen uitvoeren. Kijk maar naar de regering nu. Als er 1 slecht idee is springen alle andere partijen er gewoon op en gaan ze er tegenin
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.