actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2010, 10:00
JenteAerts JenteAerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 33
Inbraken in auto's sterk gestegen

Het aantal auto-inbraken stijgt fors. Zo is er sinds mei van dit jaar sprake van een verviervoudiging in het arrondissement Antwerpen.


De stijging geldt echter voor heel Vlaanderen, zo leert ons een rondvraag. De daders viseren vooral bepaalde merken met een ingebouwd gps-systeem: Mercedes en Volkswagen op de eerste plaats, en daarna BMW.

De herstelkosten lopen daarbij telkens in de duizenden euro's. In veel gevallen draait de verzekering op voor de kosten, want elke omniumverzekering, ook de light- versie, dekt de schade. De verzekeringssector trekt dan ook aan de alarmbel.

"In de jaren negentig werden we geconfronteerd met enorm veel diefstallen van wagens", zegt Wauthier Robyns van beroepsvereniging Assuralia. "Dat fenomeen is door de politie goed aangepakt, maar tegenwoordig zijn er enorm veel diefstallen in auto's. Vooral gemakkelijk verhandelbare elektronische voorwerpen worden geviseerd."

Eigen mening:
Ik denk dat de politie hier wel iets aan kan doen. Men kan op parkeerterreinen meer controleren en meer toezicht houden. Anderzijds vind ik dat de mensen hier zelf ook een aandeel in hebben. Meer en meer mensen gebruiken een gps, gsm, handsfree bellen en andere elektronische snufjes. Vaak laten ze deze gewoon rondslingeren in de auto. Het is dan ook niet te verwonderen dat dit de ogen uitsteekt van mogelijke dieven. Ik zou wel nog willen vermelden dat ik het spijtig vind dat men deze maatregelen moet nemen opdat er niets gestolen wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.