actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th August 2016, 14:40
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
Groen-voorzitster Almaci schopt naar politici "die hoofd niet koel houden"

Groen-voorzitster Meyrem Almaci zet zich af tegen het politieke discours van de voorbije weken, waarin volgens haar pessimisme, angst en verdeeldheid de toon voeren. "Tegenover de haat en de angst zetten wij menselijkheid en verbondenheid".
Tijdens het traditionele zomerweekend van Groen in Nieuwpoort haalde voorzitster Almaci uit naar de voorstellen die de afgelopen tijd werden gelanceerd, "en dit telkens onder het mom van het beschermen van normen en waarden".

Ze verwees naar voorstellen als de invoering van een boerkiniverbod, burgemeesters de macht geven om eigenhandig mensen te laten opsluiten of agenten die hun dienstwapen mee naar huis mogen nemen.

"De temperatuur steeg de afgelopen maanden niet alleen letterlijk. Vele politici, van rechts én links, zijn er deze zomer niet in geslaagd het hoofd koel te houden", aldus Almaci.

"Wat we de laatste tijd van veel politici horen is een pessimistische visie. Veel aanbieders in angst en verdeeldheid. Veel slogans en ideetjes die goed klinken, maar niet werken. Veel politici die mensen tegen elkaar opzetten en ophitsen."

Ze vernoemde John Crombez, de concurrent ter linkerzijde, niet expliciet tijdens haar specch. Dat deed ze wél in een interview met De Standaard dit weekend. "Crombez capituleert voor de rechtse praat", zei ze daar, verwijzend naar zijn nieuwe, "flinkse" koers. "

Volgens haar is het merendeel van de Vlamingen die verdeeldheid en polarisatie beu. "Daar hebben wij als politici een verpletterende verantwoordelijkheid. Wie keer op keer een zondebok zoekt, is net als de pestende bullebak op de speelplaats. Dat is niet het land dat ik ken."

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2754164

Eigen mening: Spuit 11 geeft ook water. Trouwens, Almaci moet niet te veel zeggen, want door mede haar en haar partij is er een verdeeldheid gekomen! Door jarenlang een laks en onzinnig beleid te voeren is het nu zo ver kunnen komen. Ze heeft wel commentaar op andere partijen, zelfs op haar dikke vriend Crombez. SP.A en Groen wilden nochtans samenwerken, daar zal nu ook niet al te veel van in huis komen denk ik. Ze zijn zo hard voor de vrijheid en vrije keuze van de mensen, maar Groen heeft wel voor het Cordon Sanitaire gezorgd. Dan vraag ik mij af waar die vrije keuze dan bij hen voor staat. Vrij zijn zolang het in Almaci haar kraam past? Sorry hoor maar Groen is niet echt een partij die ik serieus kan nemen. Ook omdat de partij niet echt met een goed alternatief afkomt. Ze roepen alleen maar: "racisten" "neonazi's" en "fascisme". Dan denk ik, als links het niet kan halen, dan komen die belachelijke inhoudloze woorden tevoorschijn. Ik heb nog geen andere politicus horen zeggen "communist" of "Stalinist". Gewoon omdat het zo onnozel klinkt! Voor Groen staat de N-VA voor "haat" en "zondebokpolitiek". Dan verschiet Groen ervan dat ze nauwelijks boven de kiesdrempel komt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.