actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2015, 19:33
Ben.v*rlinden Ben.v*rlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Merksplas
Posts: 69
Ook Coca-Cola en BMW maken overstap naar uitsluitend hernieuwbare stroom

Zes grote bedrijven hebben zich maandag geëngageerd om enkel nog met hernieuwbare energie te werken. Dat is bekendgemaakt in de marge van de klimaattop in Parijs. Ze voegen zich daarmee bij een wereldwijd initiatief van meer dan 50 bedrijven.

Het gaat om Coca-Cola, BMW group, International Flavors & Fragrances, Nordea Bank AB, Pearson PLC en Swiss. Ze maken nu deel uit van de ‘RE100’, een internationaal initiatief van The Climate Group, samen met het Britse CDP (voorheen Carbon Disclosure Project). Bedrijven die zich bij de groep aansluiten, inmiddels meer dan vijftig, engageren zich om tegen een bepaalde datum 100 procent van hun elektriciteit uit hernieuwbare energiebronnen te halen. Onder meer Microsoft, Ikea, ING, H&M, Nike en Google maken er al deel van uit.

Volgens de berekeningen van de groep zal het engagement een extra 90 terrawatt uur groene energie vergen, of 1 procent van de elektriciteit die de industrie wereldwijd verbruikt. Deze omschakeling maakt het mogelijk om 56 miljoen ton CO2 te besparen, zo benadrukt de Climate Group.

Behalve in Europa en de VS, hebben ook bedrijven uit India en China zich al achter het initiatief geschaard.

Bron: standaard.be (07/12/15)

Eigen mening: Dit vond ik heel leuk nieuws om te horen. Ik vind het een mooi initiatief. Ik hoop dat dit een aanleiding gaat zijn om andere bedrijven te stimuleren voor hernieuwbare stroom. Volgens mij gaan er meerde bedrijven volgen omdat de bedrijven waarover ze in het artikel spreken gigantisch zijn. De vermelde bedrijven zijn allemaal beedrijven die de grootste zijn van de wereld en dat speelt volgens mij een rol. Zij gaan hopelijk het voorbeeld zijn voor misschien kleindere bedrijven om ook over te stappen naar herieuwbare stroom.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.