actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th March 2013, 12:13
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
450 leerkrachten nodig in Brussels basisonderwijs

De komende jaren zijn er 450 leerkrachten nodig in het Brussels basisonderwijs. Dat heeft Brussels minister van Onderwijs Guy Vanhengel (Open Vld) berekend. Er is op termijn nood aan 30 nieuwe basisscholen met gemiddeld 15 leerkrachten per school. De campagne Lesgeven in Brussel moet huidige en toekomstige lesgevers warm maken voor de job.

Met 30 nieuwe Nederlandstalige scholen in Brussel in het vooruitzicht is de nood aan lesgevers enorm. Brussels minister van Onderwijs Guy Vanhengel (Open Vld) en de Brusselse servicedesk voor studenten Br(ik werken daarom drie projecten uit voor huidige, toekomstige en potentiële lesgevers. Het is het vervolg op de mediacampagne "Word jij de leerkracht van mijn ketje? ", die vorig jaar werd gelanceerd.

Binnen de Brusselse lerarenopleiding wordt een spel ontwikkeld om studenten in contact te brengen met de veelzijdige stedelijke context. Het spel moet de inspanningen versterken die de hogescholen nu al op dat vlak leveren.

Daarnaast wordt er ingezet op het uitbouwen van een nog hechtere band tussen het Brussels lerarenkorps. Niet alleen om ervaringen uit te wisselen, maar ook om samen leuke events op poten te zetten.

Ten slotte zullen ook leerlingen uit de laatste graad van het Nederlandstalig secundair onderwijs warm gemaakt worden voor het beroep, door ze op een speelse en leerrijke manier te laten ervaren hoe het is om les te geven aan jongere kinderen.

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onder...onderwijs.dhtml

Eigen mening:
Ik vind het een goed idee dat er veel initiatieven genomen worden om leraren in spe warm te maken om te werken in Brusselse scholen. Ik denk dat dit wel zeker nodig is omdat er vaak nog steeds een negatieve connotatie hangt aan het idee van de scholen in Brussel.
Aansluitend bij het feit dat onbekend onbemind is, vind ik het belangrijk dat men ervaringen wil uitwisselen. Op die manier krijgen de leerkrachten in spe een juist beeld van de werkende leraren in Brussel. Ik hoop dat men vele mensen kan bereiken met deze actie en het tekort snel opgelost is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.