actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th March 2013, 19:51
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Belg eet 22 kilogram snoep per jaar

Er zijn zaken die we ook in tijden van crisis niet laten varen, zoals snoep. De Belg eet gemiddeld 22 kilogram snoep per jaar en kost ons 202 euro. Snoepgoed wordt duurder, maar we blijven er toch voor betalen, het is een luxe die we ons willen blijven permitteren.

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...-per-jaar.dhtml

Eigen mening:
Dit cijfer, 22 kilogram, vind ik toch bijzonder deprimerend. Dat we in tijden van crisis geen betere manier vinden om ons geld te besteden dan aan snoep is ronduit schamtelijk. Terwijl men tegenwoordig zo erg moeten besparen op bijna alles, lijkt snoep onmisbaar te zijn. Dit is toch een bizar gegeven. Ach ja, een zoet verzetje tijdens de crisis kan daarentegen nooit kwaad.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th March 2013, 11:41
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
Het is inderdaad erg dat mensen in deze zware financiële tijden nog zoveel geld spenderen aan dingen die ze niet echt nodig hebben. Dit geld niet alleen voor snoepgoed maar ook de rokers geven per jaar nog veel meer uit dan diegene die snoepen. Het zou voor velen een flink spaarcentje opleveren, wanneer ze stoppen met snoepen en roken. Ze zouden het financieel dan wat minder zwaar hebben. Maar ik begrijp de mensen die snoepen en roken ook wel. Velen grijpen naar zoet of een sigaret wanneer ze een dipje hebben, ze zoeken hier namelijk troost in. Maar het is niet alleen het snoepgoed dat fors duurder wordt, ook groenten en fruit zijn enorm in prijs gestegen. Hierbij heb ik dan ook het vermoeden dat mensen met sociale en financiële problemen eerder grijpen naar het ongezonde dan naar het gezonde.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th March 2013, 12:43
Julie.raedts Julie.raedts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 51
Ik vind dit een zeer verontrustend cijfer. 22 kilogram snoep is zeer veel. Een kind eet tegenwoordig minder gezond en snoept zeer veel. Ook drinken ze steeds meer frisdrank in plaats van water. Ouders zien hier minder naar om en vinden het normaal dat veel kinderen vaak snoepen. Dit is over vele landen in de wereld. Ik ben in oktober naar de Filipijnen geweest. Dit is een land waar veel armoede is. De kinderen krijgen een zeer weinig geld om iets te gaan halen voor te eten en te drinken. De goedkoopste producten in dit land zijn dan ook snoep en cola. Elk kind dat zelf mag kiezen koopt dit voor zeer weinig geld waardoor zij zeer ongezond leven. Een beetje snoepen kan geen kwaad maar dit moet niet met grote mate gebeuren. Ouders moeten hier dan ook opletten.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 13th March 2013, 12:23
charlotte.verboven charlotte.verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: malle
Posts: 112
Dit is een zeer confronterend cijfer! 22 kilogram snoep is wel erg veel. We moeten dit toch wel in ons achterhoofd houden. Ik hoorde op het nieuws dat er in snoep een stof zit die ons opgewekter maakt. Op dat punt is snoep dan toch niet zo slecht maar we moeten, zoals met bijna alles het geval is, het met mate eten. Niet overdrijven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.