actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th March 2013, 16:58
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Zeventienjarige krijgt kogel in het hoofd tijdens Russische roulette

Een 17-jarige jongeman heeft in de nacht van zaterdag op zondag een kogel in het hoofd gekregen. Dat gebeurde tijdens een spelletje Russische roulette in een buurthuis in Goutroux (Charleroi). De 18-jarige schutter verschijnt zondagavond voor de onderzoeksrechter.

De dader, geen onbekende voor het gerecht, was het buurthuis binnengekomen en had beslist dat hij Russische roulette wilde spelen. Hij plaatste een vuurwapen eerst tegen zijn hoofd en daarna richtte hij op de andere aanwezigen. Daarbij loste hij een schot, dat het slachtoffer in het hoofd raakte. Die is met een zware hersenbloeding opgenomen in het ziekenhuis van Charleroi.

De kogel zit nog steeds in zijn schedel. De artsen willen zich niet uitspreken over zijn overlevingskansen.

bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...130324_00515628

Eigen mening:
Wat me in dit artikel weer opvalt is: "de dader, geen onbekende voor het gerecht". Ik denk dat het hoog tijd wordt dat er een grondigere opvolging komt van personen die in contact komen met het gerecht. Er staat natuurlijk niet bij waarvoor hij eerder al voor het gerecht verscheen maar vermoedelijk zal het ook niets al te netjes geweest zijn. Ik denk dat er wel iets grondig mis is wanneer je tot zoiets in staat bent. Ik zal zeker niet gaan beweren dat iedereen die in aanraking kwam met het gerecht over dezelfde kam geschoren moet worden, verre van, maar daarom zou een betere opvolging al veel kunnen verhelpen. Zo krijgen ook de mensen die wel de goede weg opgaan ook die bevestiging.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th March 2013, 20:16
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Ik ben het eens met jou, Tinne. Wat is dat voor een gek? Dat ze zulke mensen nog vrij laten rondlopen, dat begrijp ik niet. 'Hij is al eens in aanraking gekomen met het gerecht'. Dat zal volgens mij toch niet voor een verkeersovertreding geweest zijn... Hij heeft zomaar een wapen op zak? In een volledig betonnen kamer zetten, zonder ramen. per dag 1 glas water en twee sneetjes brood. Laat hem dan maar eens 'Russische roulette' spelen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th March 2013, 12:22
A*vid.Van.der.haegen A*vid.Van.der.haegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 103
Wat verveling en een gebrek aan inzicht op de gevolgen allemaal niet kan veroorzaken. De wurgspelletjes zijn voorbij, Russische roulette doet zijn intrede. Het verhaal dat iedereen in Chaleroi er gewapend rondloopt wordt nogmaals gestaafd. Er dient snel controle/reactie te komen op de wapendracht in bovenvermelde streek.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th March 2013, 20:58
Hannah.Oris Hannah.Oris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Geel
Posts: 81
Het is nog maar eens gebleken dat het strafsysteem in België nog veel strenger kan. Vooral als het op wapenbezit aankomt. Nog te veel mensen kunnen op een makkelijke manier aan een wapen komen. Ook na het voorval in de Amerikaanse school is er voldoende heisa geweest rond de wetten van het wapenbezit. Schaf die hele boel toch af! Wapens zorgen nu eenmaal voor problemen. Voorkom ze dan op die manier. Wat betreft de straf, laat hem maar eens goed zweten in de cel... en liefst voor lange tijd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.