actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2013, 07:24
l*ssa.sips l*ssa.sips is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 81
Ook Britten luisteren Merkel af

05/11/13, 07u00 − Bron: ANP

De Britse geheime dienst heeft een kantoor in de schaduw van Merkels bureau in Berlijn.

Ook de Britse geheime dienst GCHQ heeft Duitsland bespioneerd. De Britten zouden op een steenworp afstand van de bondskanselarij en het kantoor van bondskanselier Angela Merkel een afluisterpost hebben, meldt de Britse krant The Independent op basis van gelekte documenten van klokkenluider Edward Snowden.

De Britten hielden vanuit hun ambassade in Berlijn de Duitsers in de gaten met geavanceerde apparatuur. Dat zou blijken uit documenten van de Amerikaanse inlichtingendienst NSA. Volgens de krant werkte Groot-Brittannië samen met de VS en andere bondgenoten.

Bron: De Morgen: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...Merkel-af.dhtml
Mening: Waar stopt het? Ik had persoonlijk het 'ver van mijn bed' gevoel toen ik voor het eerst hoorde van de klokkenluider Edward Snowden. Na het lezen van dit artikel heb ik de indruk dat niets meer geheim is. Overal duiken nieuwe afluisterposten op en blijken er bondgenootschappen gevormd te zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th November 2013, 11:35
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Reactie op ' De Britse geheime dienst heeft een kantoor in de schaduw van Merkels...'

Het is weer een hele heisa rond deze afluisterschandalen. Ongetwijfeld verschrikkelijk en zo iets zou niet mogen gebeuren. Anderzijds denk ik 'zij die zonder schulden zijn werpe de eerste steen'. Paar weken geleden was iedereen nog onschuldig, nu is het al de USA en Groot-Brittannië en ik ben er zeker van dat er in de toekomst nog veel schuldigen zullen gevonden worden. Niet enkel andere landen bespieden maar ook binnenlands de politici afluisteren. Anderzijds komen er zo ook wel geheimen aan het licht die het gewone volk ook mag weten.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th November 2013, 19:48
silke.wouters silke.wouters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Lichtaart
Posts: 60
Ik vind dat dit toch een moeilijke kwestie blijft. Men vertelt in het nieuws hoeveel er afgeluisterd wordt, wie er allemaal afgeluisterd wordt.... Maar wat wordt er gedaan met die informatie? Als die informatie gebruikt kan worden om fraude en terrorisme bloot te leggen, vind ik dat het moet kunnen. Maar als men informatie en privézaken misbruikt, dan gaat het te ver volgens mij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.