actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2013, 13:45
Wannes.R*tthier Wannes.R*tthier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Gierle
Posts: 20
vermijd dat we naar de rechter moeten stappen

In niet mis te verstane bewoordingen heeft de Britse premier David Cameron de krant The Guardian gewaarschuwd publicaties op basis van informatie aangeleverd door klokkenluider Edward Snowden te staken. "Ik wil vermijden dat we rechtszaken moeten starten om de lekken te stoppen", zei hij.
lees ook
"NSA moét niet alles doen wat het kán doen"

Het aantal onthullingen op basis van de documenten die door klokkenluider Edward Snowden aan The Guardian zijn gelekt, zijn al lang niet meer op de vingers van één hand te tellen.

Cameron wil nu dat de krant stopt met het bekendmaken van gevoelige informatie. "Ik wil liefst praten met de kranten, maar ik wil vermijden dat we rechtszaken moeten starten om de lekken te stoppen", zegt hij. Hij roept de kranten op tot "sociale verantwoordelijkheid", maar dreigt dus met een proces wegens het schenden van het staatsgeheim.

Wellicht vreest Cameron tegelijk dat geheime informatie over de activiteiten van de Britse geheime dienst GCHQ vroeg of laat het daglicht zullen zien als de publicaties onverminderd worden voortgezet.

mening:
Mij lijkt dit verdacht veel op (het begin) van censuur.
Is de sociale verantwoordelijkheid van de media niet net 'informatie verstrekken'?
De Britten lijken wel de Chinese toer op te gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.