actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2009, 15:32
Vincent Vincent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Sint-Job in't-Goor
Posts: 132
België is een kunstmatige staat waar niemand om geeft

16/05 Nederland moet enkel een ambassadeur voor Vlaanderen benoemen en niet voor heel België. Dat is de mening van de controversiële politicus Geert Wilders. De leider van de Partij voor de Vrijheid (PVV) wil met dit plan meehelpen aan het einde van België en zelfs de hereniging van Vlaanderen bij Nederland.


Wilders is met het idee van een ambassadeur in Vlaanderen op de proppen gekomen omdat recente onderzoeken zouden hebben aangetoond dat het imago van België slechter is dan dat van Eritrea en Zuid-Ossetië.

De PVV noemt België dan ook een kunstmatige staat waar niemand om geeft.

Filip Dewinter (Vlaams Belang) reageert enthousiast op de uitlatingen van Wilders. "De reactie toont aan dat er ook in Nederland steeds meer rekening wordt gehouden met de splitsing van België."

bron :GVA
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th May 2009, 21:50
Hanne Wuyts Hanne Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Schilde
Posts: 107
Ik denk toch niet dat België echt zo gezien wordt! Ik heb gehoord dat er na dat grapje van de Waalse televisie over die splitsing, andere landen vrij snel al contact probeerden op te nemen, dit half in paniek met de vraag wat er allemaal aan de hand was in ons Belgenlandje!!
Ik denk evenmin dat het zo'n goed idee zou zijn dat Vlaanderen bij Nederland zou aansluiten. Ik denk dat we dan in dezelfde situatie gaan terecht komen als nu! Wacht totdat de Europese Unie zoiets wordt als de 'USA', dan maakt het allemaal niet meer zoveel uit, dan is Vlaanderen gewoon een kleine staat op zich! Versta me nu niet verkeerd, want ik ben uiteraard niet iemand die voor het Vlaams Belang is! Ik denk echter wel dat het na vele jaren zo zal uitdraaien!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd September 2009, 17:23
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 107
Geen splitsing, wel herverdeling

Ik maak mij zorgen om enkele situaties in België. De heer Stevaert verklaart dat het de bedoeling is om tegen 2004 nog op 100 plaatsen flitspalen te zetten. In Wallonië staan er amper 16, in Brussel 2 en in Vlaanderen 860. Er is overigens nog een vraag hangende om 96 flitspalen te plaatsen langs de autowegen.

www.senate.be/
(Dit artikel is ondertussen wel al 5 jaar oud.)


Een splitsing van belgië zou een totaal verkeerde beslissing zijn. Maar een nieuwe verdeling van de macht is wel aan de orde. België is zo wat het enige land waar de minderheid over de meerderheid regeerd.
Vlaanderen moet ook stoppen met Walonië zijn absurde voorstellen in te willigen, denk maar even terug naar de kwestie met de beroemde flitspalen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.