actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2017, 09:56
Bryce.N*casi Bryce.N*casi is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Mol
Posts: 31
"Vrouwen die Trump beschuldigen van seksueel wangedrag moeten gehoord worden"

VN-ambassadeur van de Verenigde Staten, Nikki Haley, verraste vriend en vijand toen ze tijdens een interview op de Amerikaanse televisie zei dat vrouwen die president Donald Trump beschuldigen van seksueel wangedrag "gehoord moeten worden".

Afgelopen week stapten maar liefst drie prominente politici op na beschuldigingen van grensoverschrijdend gedrag: het Democratische congreslid John Conyers en de – eveneens Democratische - senator Al Franken en het Republikeinse congreslid Trent Franks.

Haley kreeg de vraag hoe Amerikanen volgens haar om moeten gaan met de vrouwen die Trump in het verleden van gelijksoortig gedrag hebben beschuldigd. "Vrouwen die wie dan ook beschuldigen, moeten worden gehoord", antwoordde Haley. "Iedere vrouw die zich op wat voor manier dan ook beschadigd of slecht behandeld voelt, heeft het recht om zich uit te spreken."

Het officiële standpunt van het Witte Huis, dat afgelopen oktober nog eens werd benadrukt door woordvoerder Sarah Huckabee Sanders, is dat alle vrouwen die Trump beschuldigd hebben, leugenaars zijn. Trump zelf bood tijdens de verkiezingscampagne zijn excuses aan voor een uitgelekte geluidsopname uit 2005, waarin hij opschept dat hij vrouwen "in hun kruis kan grijpen" omdat hij beroemd is: "Ze laten je doen wat je wil". Eind november zei hij ineens dat de stem in de opname niet van hem is.

Ongewenst betasten
Zo'n 20 vrouwen hebben Trump beschuldigd van ongewenst betasten en zoenen. In het interview met Haley vraagt de presentator van het programma of die beschuldigingen er nog toe doen, nu Trump president is. "Weet je, dat moeten de mensen zelf bepalen. Ik weet dat hij gekozen is. Maar vrouwen moeten altijd het gevoel hebben dat ze zich kunnen laten horen. En wij moeten allemaal naar hen willen luisteren."

Voor zijn overwinning zei Trump dat hij alle vrouwen die hem hadden beschuldigd na de verkiezingen zou aanklagen. Tot nu toe is dit niet gebeurd.

Haley zei in het interview dat ze "ontzettend trots" is op alle vrouwen die hun ervaringen met seksueel wangedrag en grensoverschrijdend gedrag hebben gedeeld. "Ik ben trots op hun kracht. Ik ben trots op hun moed. Ik denk dat er een bewustwording wordt gecreëerd, niet alleen in de politiek, maar ook in Hollywood en iedere andere industrie. De tijd is daar rijp voor."

Bron: De Morgen 11/12/2017
https://www.demorgen.be/buitenland/...orden-ba3f8b01/
________________

Hier kan ik persoonlijk van rotten. Er wordt als maar harder op gehamerd dat mensen die het slachtoffer zijn van "ongewenst seksueel gedrag" hier direct moeten op ingaan. Maar er wordt geen aandacht besteed aan het leggen van grenzen. Wanneer gaat iets er wel degelijk over? Want de laatste tijd heerst er een trend dat mensen een als maar dunnere huid aan het krijgen zijn, maar deze mensen wel altijd hun gelijk krijgen in het voordeel van politieke correctheid. Het kleinste beetje zwans wordt al direct gezien als verbale intimidatie en bij gevolg gaan mensen direct klagen voor het allerkleinste grapje in plaats van volwassen te zijn en erover te praten met de persoon in kwestie. Daarbovenop is het vals beschuldigen van ongewenst gedrag minstens even erg, en in vele gevallen zelfs erger, dan het gedrag zelf, en het zou in mijn ogen even hard bestraft moeten worden. De carrière en het imago van de beschuldigden staat ook op het spel. Want het maakt niet uit of de beschuldigingen fout waren, en het maakt niet uit hoe veel nieuwsberichten er verschijnen om toe te lichten dat er niets aan de hand is. The damage has been done, en ze kunnen al fluiten naar hun goed imago. En dit alles omdat één enkele persoon niet tegen een grapje kan. Ik vind dit ronduit schandalig.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.