actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2017, 19:35
Claudy.R*es Claudy.R*es is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Tielen
Posts: 77
onder handelsakkoord zal Londen de brexit-factuur niet betalen

'Zonder handelsakkoord zal Londen de brexit-factuur niet betalen'

Het Verenigd Koninkrijk zal niet zomaar 40 à 45 miljard euro betalen om zijn rekeningen met de Europese Unie te vereffenen. Die betaling kan er enkel komen als er ook een handelsakkoord wordt gesloten. Dat heeft David Davis, de Britse minister die bevoegd is voor de brexit, zondag verklaard aan de BBC.

De Europese Commissie en het Verenigd Koninkrijk hebben vrijdag een akkoord bereikt in de brexit-onderhandelingen. Op drie cruciale domeinen - de burgerrechten van Europeanen in het Verenigd Koninkrijk en omgekeerd, de afhandeling van de openstaande rekeningen en de Ierse grenskwestie - werden engagementen aangegaan, die evenwel nog niet erg concreet zijn.
In een interview met BBC nuanceert de Britse minister David Davis al meteen een van de pijlers van het akkoord. Op de vraag of de Groot-Brittannië het genoemde bedrag van 40 tot 45 miljard euro ook zal betalen als er geen handelsakkoord komt, komt een ontkennend antwoord. "Als er geen akkoord is, dan betekent dit dat we niet betalen", zo verklaarde hij. Davis benadrukt wel dat de kans op het uitblijven van een handelsakkoord "drastisch verminderd" is.
Davis stelde in het interview ook dat het vrijdag gesloten principeakkoord niet juridisch bindend is, waardoor het eerder als "intentieverklaring" geldt.

Bron:
http://www.knack.be/nieuws/wereld/z...mal-937427.html - 10 december 2017

Mening:
Ik snap de mening van de britse minister David Davis zeer goed. Ik vind het logisch dat hij het bedrag niet zomaar zal betalen zonder dat er een handsakkoord gesloten is. Het is goed voor de economie dat er toch nog een handelsakkoord tussen de EU en het Verenigd Koninkrijk gesloten wordt. Import en export zijn zeer belangrijk in de economie. Als men geen handelsakkoord sluit zal dit allemaal heel stroef verlopen met heel wat gevolgen.
Het verbaasd me wel dat ze niet meer gediscussieerd hebben over het bedrag van de overeenkomst. Naar mijn mening is daar nog heel wat discussie over te voeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.