actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th March 2017, 17:00
LENA.S*OMMEN LENA.S*OMMEN is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Is daar dan eindelijk de 'vind-ik-niet-leukknop' op Facebook?

Het is al jaren de functie waar het meest naar gevraagd wordt. Maar Mark Zuckerberg liep niet meteen warm om een 'vind-ik-niet-leuk'-knop in Facebook te integreren. Kwestie van niet te veel negativiteit in zijn sociaal netwerk te injecteren. Nu lijken Zuckerberg en co. toch overstag te gaan. Een beperkt aantal gebruikers van de chatdienst Messenger kan sinds kort met een 'thumbs down'-icoon op berichten reageren.

Het bedrijf heeft het over een proefproject dat kadert binnen de continue pogingen om de Facebook-producten beter en aantrekkelijker te maken. “Het gaat om een kleinschalige test waarbij we mensen toelaten om met een beperkt aantal emoji's op berichten te reageren”, klinkt het. Voorlopig is het aantal gebruikers dat toegang heeft tot 'Messenger Reactions' nog beperkt, maar als de emoji's een meerwaarde blijken is de kans groot dat de dienst wordt uitgerold naar alle Messenger-gebruikers.

Bij Facebook hebben ze het trouwens liever niet over een 'vind-ik-niet-leuk'-knop. Volgens de technologiesite TechCrunch, die interne bronnen citeert, ziet het bedrijf het nieuwe icoontje eerder als een 'neen'-knop. Messenger wordt immers vaak gebruikt voor het maken van afspraken met een aantal mensen tegelijk. Het 'thumbs down'-icoontje is bij dat soort gesprekken een handige manier om snel te laten weten dat een bepaald voorstel niet in je plannen past.

Eigen mening: Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom ze die knop niet gewoon invoerde. Nu begrijp ik wel dat dit veel negativiteit kan uitlokken. Toch zou het wel handig zijn wanneer er bijvoorbeeld iemand gestorven is dat je je medeleven kan tonen. Of we nu gaan spreken over de 'vind-ik-niet-leuk'-knop of de 'neen'-knop maakt mij niet veel uit. Mensen moeten het gewoon correct gebruiken anders zal de knop niet lang gebruikt mogen worden. Gelukkig kunnen wij, als actualiteit.org gebruikers, nu al gebruik maken van deze knop!

Bron: http://www.demorgen.be/technologie/...ebook-b6f57389/ De Morgen 6/03/2017
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th March 2017, 17:24
Sam.M*rtens Sam.M*rtens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Lommel
Posts: 55
Volgens mij zijn er bij dit project voor-en nadelen. Aan de ene kant begrijp ik dat mensen met de 'vind ik niet leuk' knop hun medeleven kunnen betuigen bij een negatieve gebeurtenis, maar aan de andere kant moedigt dit het cyberpesten volgens mij nog meer aan. Het is heel moeilijk om uit te sluiten dat er een aantal mensen de knop gaan misbruiken, of niet goed zullen begrijpen wat de functie ervan is. Daarnaast zijn er onlangs nog een aantal emoticons ingevoerd bij Facebook waarbij je ook je gevoelens kan uitdrukken onder een Facebook post (bijvoorbeeld het verdrietige mannetje). Dit vind ik een betere manier dan de 'vind ik niet leuk' knop. In mijn mening zou het beter zijn moest de knop er niet komen.

Laatst aangepast door Sam.M*rtens : 6th March 2017 om 17:34.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.