actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2016, 22:05
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
Michelle Obama veegt Trump de mantel uit: "Genoeg is genoeg"

Michelle Obama veegt Trump de mantel uit: "Genoeg is genoeg"

"Niemand verdient dit soort beledigingen"

Michelle Obama, echtgenote van Amerikaans president Barack Obama, heeft vandaag zwaar uitgehaald naar de "onaanvaardbare" en "schandeljke" uitlatingen van de Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump over vrouwen. "Genoeg is genoeg."

Op een campagnebijeenkomst van Hillary Clinton in New Hampshire trok Michelle Obama flink van leer tegen de Republikeinse presidentskandidaat, die ze niet bij naam noemde. Ze benadrukt verbijsterd te zijn door Trumps uitspraken in een gelekte video uit 2005. "Vorige week zagen we deze kandidaat opscheppen over het aanranden van vrouwen. En ik kan niet geloven dat ik het nu heb over een kandidaat om de president van de Verenigde Staten te worden. Ik kan niet stoppen met erover na te denken. Het heeft me in mijn diepste geraakt op een manier dat ik niet had kunnen voorspellen."

De first lady zegt dan ook dat ze het voorval niet kan negeren. "Ik zou niets liever willen dan hier een normale campagnespeech te geven. Maar dit was niet zomaar een ongehoorde conversatie. Dit was niet enkel kleedkamerpraat. Dit was een sterk individu dat openlijk en vrij spreekt over het gedrag van een seksueel roofdier en opschept over het kussen en betasten van vrouwen", aldus Obama. "Genoeg is genoeg, dit moet onmiddellijk stoppen".

"Dit is schandalig. Het is onaanvaardbaar. Welke partij men ook aanhangt - Democratisch, Republikeins of onafhankelijk -, geen enkele vrouw verdient een dergelijke behandeling. Niemand verdient dit soort beledigingen", zegt Michelle Obama in een gepassioneerde en ongewoon scherpe toespraak. "Ik weet dat dit een campagne is, maar dit gaat niet over politiek. Dit gaat over basic menselijk fatsoen."

Bron: De Morgen, 13/10/2016
http://www.demorgen.be/buitenland/m...enoeg-b6c69aa0/

Eigen mening: De campagnes van de verkiezingen zijn al een tijdje bezig. Vanaf het moment dat de strijd is losgebarsten tussen Hilary Clinton en Trump betrap ik mezelf erop dat ik steeds minder de verkiezing volg. Het gaat naar mijn mening ook steeds minder om de inhoud. Ik kan dus maar al te goed begrijpen dat de first lady genoeg heeft van het gedrag van Trump en zich enorm gefrustreerd voelt. Binnenkort moet zij samen met haar man het presidentschap doorgeven, het moet pijnlijk zijn om te weten dat zo'n kandidaat nog steeds in de running is voor het presidentschap.

Verder vind ik het goed dat ook de first lady van haar laat horen. Zoals zij zegt in haar speech verdient GEEN enkele vrouw om zo behandeld te worden.
Als ik eerlijk ben vind ik het zelfs raar dat Trump nog steeds kandidaat kan en mag zijn voor de opvolging van zo'n belangrijke taak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.