actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th April 2016, 19:26
Veronique.B*elaerts Veronique.B*elaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 76
Kraken iPhone San Bernardinoschutter kostte 'maar' 1 miljoen dollar

De FBI heeft bijna 1 miljoen dollar (circa 878.000 euro) betaald voor de techniek waarmee de iPhone van de San Bernardino-schutter kon worden gekraakt. Eerder werd gesuggereerd dat de federale politie 1,3 miljoen dollar kwijt was voor de technologie, maar dat bedrag is naar beneden bijgesteld.

Apple weigerde mee te werken aan het ontgrendelen van de telefoon van schutter Rizwan Farook. Zonder hulp van het technologiebedrijf kon de FBI uiteindelijk ook informatie uitlezen.

De federale politie hoopt te kunnen achterhalen wat Farook en zijn vrouw van minuut tot minuut deden. Tashfeen Malik en haar man openden op 2 december het vuur op bezoekers van een kerstviering in San Bernardino. Veertien mensen kwamen daarbij om het leven. De twee schutters werden uren later door de politie doodgeschoten.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/k...ollar-b8b8ffcc/

Eigen mening: Heel de kwestie omtrent het kraken van de iPhone van de San Bernardino-schutter, heeft mij met verstomming geslagen. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat een dienst als de FBI 1 miljoen dollar moet neerleggen aan externen om aan informatie te geraken. Ten eerste vind ik het al schandalig dat Apple weigert om de FBI te helpen. Het gaat hier om een zware misdadiger, die bovendien dood is. De wet op de privacy inroepen als excuus om geen medewerking te verlenen aan de FBI, vind ik dan ook ongehoord. Apple kent zijn eigen software door en door, en er had heel wat tijd en geld bespaard kunnen worden als het bedrijf gewoon had meegewerkt. Ik kan zelfs niet begrijpen dat het ook maar mogelijk is om medewerking aan de FBI te weigeren. Ten tweede vind ik het ook erg vreemd dat de FBI externen moet inroepen om een iPhone te kraken. Van zo'n instantie zou je toch mogen verwachten dat zij zelf mensen in dienst hebben die bekwaam genoeg zijn om zo'n taak uit te voeren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th April 2016, 15:13
Brenda.T*ga Brenda.T*ga is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lichtaart
Posts: 77
Net zoals Veronique heeft heel deze situatie mij met verstomming geslagen. Ik vind het niet normaal dat men de FBI niet (zo goed mogelijk) helpt in zo'n uitzonderlijke zaak. Natuurlijk mag er niet bij elke 'kleine crimineel' gevraagd worden om de privacy te schenden, maar in een geval zoals dit vind ik dat er een uitzondering gemaakt moet worden. Ik begrijp, net zoals Veronique, niet hoe het komt dat Apple de medewerking met de FBI gewoon kon weigeren. Je zou denken dat medewerking in zo'n serieuze zaak vanzelfsprekend zou zijn en dat Apple gedwongen zou worden om mee te werken. Het is zeer spijtig dat men nu zo veel geld heeft moeten neerleggen om de iPhone van Rizwan Farook te kraken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.