actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2015, 17:31
Lesse.G*os Lesse.G*os is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vlimmeren
Posts: 50
Universiteit roept studenten op om wapen te dragen

In de Verenigde Staten heeft de voorzitter van een christelijke universiteit in Virginia zijn studenten opgeroepen zich te bewapenen tegen eventuele aanslagen.

In een toespraak enkele dagen na de aanslag in San Bernardino toonde Jerry Falwell Jr., de voorzitter van de Liberty University zich bijzonder strijdlustig. ‘Laten we die moslims een lesje leren als ze zich hier ooit laten zien’, zo zei hij. ‘We zullen die moslims stoppen voor ze hier een voet hebben kunnen neerzetten.’

‘Ik ben altijd al van mening geweest dat als meer goede mensen wapens zouden dragen, we die moslims op tijd een halt zouden kunnen toebrengen’, aldus de voorzitter nog. De woorden van Falwell werden op gejuich onthaald, al hadden een aantal studenten het er wel moeilijk mee dat Falwell zo expliciet moslims viseerde.

Achteraf liet Falwell weten dat hij niet wilde veralgemenen en dat hij het specifiek had over de twee daders van de dodelijke raid in San Bernardino. ‘Er zijn ook veel goede moslims’, klonk het tegenover persagentschap AP.

Volgens Falwell moeten scholen en universiteiten zich beter voorbereiden op het toenemend aantal aanslagen. Hij verwees ondermeer naar de schietpartij op Virginia Tech 8 jaar geleden. ‘Als één van de studenten of docenten destijds een wapen had gedragen, hadden heel veel levens gered kunnen worden,’ aldus nog Falwell.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151206_02007115

Eigen mening:
Ik denk dat het volledig onterecht is van deze voorzitter om ook maar zulke uitspraken te durven maken. Van een persoon in zijn functie had ik naar eigen mening vel meer verwacht dan zulke reactie op de schietpartijen. Ja, misschien hadden minder doden gevallen als er meerdere mensen een wapen hadden gedragen. Maar in wat voor een omgeving zouden we leven als je weet dat iedereen bij jou op school een wapen draagt en voor het minste dat er iets fout gebeurt dit ook zou kunnen trekken en richten op iemand. Ik denk dat meer wapens uiteindelijk een slechtere oplossing zouden zijn dan dat er minder gebruik wapens zouden zijn.

Laatst aangepast door Lesse.G*os : 6th December 2015 om 17:38.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th December 2015, 21:32
A*ron.Simsek A*ron.Simsek is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 101
Ik ben het eens met de mening van Lesse G*oos. In eerste instantie is het inderdaad ongehoord dat iemand van de inrichtende macht zulke uitspraken doet. Vaak komen zulke woorden door woede uit de mond. Wat niet wil zeggen dat ik akkoord ga met zulke uitspraken, integendeel. Daarnaast vind ik het een uitermate slecht idee om 'iedereen een wapen te laten dragen'. Zelfs anno 2015 lijkt het mij nog te gemakkelijk om aan wapens te komen.
Dat scholen zich beter kunnen voorbereiden op terrorisme of aanslagen? Daar kan ik mij zeker iets bij voorstellen. De goedkeuring om iedereen een wapen te laten dragen? That's a no go als je het mij vraagt. Naar mijn mening zullen er vlugger kleine incidenten gebeuren indien scholen toelaten wapens mee te nemen naar school.
Tot slot vind ik het een spijtige zaak dat iemand uitspraken doet zoals: ‘We zullen die moslims stoppen voor ze hier een voet hebben kunnen neerzetten.’ Dit zijn uitspraken die kort door de bocht gaan en die vooral kortzichtig zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.