actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd April 2013, 00:07
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 106
Verhoogde waakzaamheid op verbinding Mechelen-Brussel

Verhoogde waakzaamheid op verbinding Mechelen-Brussel

De NMBS zal de komende dagen extra controles uitvoeren op de treinen tussen Mechelen en Brussel-Zuid. Op die lijn, in Schaarbeek, is gisteren een treinbegeleider aangevallen. De NMBS onderzoekt na ieder incident of het om een structureel probleem gaat, dan wel om een eenmalig geval. Dat zegt woordvoerster Frieke Neyrinck van de NMBS.

Het politieonderzoek naar het geval van zware agressie loopt nog, zegt Neyrinck. De treinbegeleider werd in het ziekenhuis opgenomen en zal minstens enkele dagen niet kunnen werken.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...n-Brussel.dhtml

Mening: Ik vind het wel goed dat er meer controles worden uitgevoerd. Dit zou echter wel overal moeten gebeuren en niet enkel tussen de lijn Mechelen-Brussel. Het is niet zo makkelijk om controle uit te voeren want vaak is het moeilijk om hier extra personeel voor te voorzien en wanneer er extra controle is zal de agressie pas plaatsvinden op een onbewaakt moment. Vaak wordt er bij een geval van mogelijke agressie de politie ingeschakeld. Deze kan echter pas optreden aan de volgende halte en dit kan vaak al te laat zijn ....
Zoals het artikel al vermeld was er gisteren een geval van agressie in Schaarbeek. Het filmpje werd getoond op verschillende nieuwsuitzendingen. Hierin kan je zien dat de jongeren agressief gedrag vertonen, maar wat me ook opviel is dat de conducteur hen sterk uitdaagde. Een collega conducteur reageerde hierop dat na een zware werkdag een conducteur al sneller op zijn teen getrapt is. Dit vind ik geen excuus. Als conducteur wees je zelf beleefd tegen de treinbestuurders. Vaak zegt men: " de jeugd van tegenwoordig is veel te agressief" en ook hier werd dit aangehaald. Maar er wordt wel niet vermeld dat de conducteur hen uitdaagde .... Agressie keur ik zeker niet goed, maar er moet ook naar de oorzaak gekeken worden !
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.