actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th February 2013, 19:14
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Agressie op de bus

Passagier gaat buschauffeur te lijf

ANTWERPEN - De Antwerpse politie pakte zondagmiddag een man op die een buschauffeur had verwond. De man had 's ochtends op lijn 1 oproer veroorzaakt, werd verzocht de bus te verlaten maar richtte zich vervolgens tegen de chauffeur. Daarna liep hij weg, maar de politie arresteerde de man even later.
Om 8u40 reed een vrouwelijke chauffeur van De Lijn met lijnbus 1 de Italiëlei op. Een passagier die net tevoren was opgestapt zette de bus op stelten. De 37-jarige man begon te roepen en tieren en schold de bestuurster van de bus de huid vol. De vrouw vroeg hem om te gaan zitten en kalm te blijven, anders zou hij van de bus moeten.
De man wilde niet luisteren, en begon tegen de ramen van de bus te bonken. De chauffeur stopte, opende de deur vooraan en vroeg de man om af te stappen. Die wilde niet luisteren en keerde zich tegen de bestuurster. Hij gaf haar enkele klappen in het aangezicht en trok haar bij de kleren en het haar. Daarna sprong hij toch van de bus en liep weg. Het slachtoffer belde de politie en gaf een beschrijving van de dader en de richting waarin hij was gevlucht.
De verdachte kon even later door een interventieploeg van de politie worden opgepakt. Hij weigerde alle medewerking en begon ook tegen de inspecteurs te roepen. Hij werd ter plaatse gearresteerd en overgebracht naar het commissariaat.
Het slachtoffer, een vrouw van 28, werd gewond aan de nek en in het aangezicht. Ze ging op eigen houtje naar het ziekenhuis om zich te laten verzorgen.

De Standaard 18/02/2013 11u51

Mening

Wederom een situatie met geweld. Tegenwoordig staat er elke dag wel een artikel in de krant over gewelddadige types. Wat is dit toch tegenwoordig? Mis ik een bepaalde trend? Geweld is in mijn ogen NOT DONE. Niemand heeft het recht om anderen iets aan te doen wat ze zelf ook niet willen. Dit keer is het een geweldpleging op een vrouwelijke buschauffeur. Op een bus moet je jezelf proberen te gedragen. Als dit niet kan vind ik het niet meer dan normaal dat je de bus moet verlaten. Sommige mensen zien dit dus duidelijk anders. Geweldplegingen zou men in de toekomst strenger moeten aanpakken. Binnenkort kunnen we niet meer buiten komen zonder bang te zijn voor onze medemens. Iedereen is een potentiële agressor. We moeten hier zeker bij stil staan en diep nadenken over hoe we deze problemen kunnen oplossen. Als we dit niet doen, ben ik bang dat we allemaal ons hart moeten vasthouden voor de toekomst.

Ik heb dit artikel geplaatst onder deze subrubriek omdat agressie op de bus de laatste jaren sterk is toegenomen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th February 2013, 07:42
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
Het is inderdaad zo dat tegenwoordig meer en meer agressie voorkomt. Het openbaar vervoer is hier het grootste bewijs. Meer en meer chauffeurs worden aangevallen, ze durven sommige personen zelfs niet meer te weigeren mee te nemen op hun bus uit schrik voor de gevolgen, terwijl zij het recht hebben om personen in bepaalde situaties te weigeren op hun bus. Ook de leeftijd van de agressoren wordt steeds jonger. Ik denk dat we hier eens bij moeten stilstaan aan wat dit te wijten kan zijn. Zoals Sofie zegt vind ik dat de relschoppers harder gestraft mogen worden, maar dat deze straf dan ook dient uitgevoerd te worden en niet na een deel ervan ze terug vrij te laten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.