actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th March 2013, 18:18
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: lichtaart
Posts: 125
Volle schoolbus rijdt met 100 km/uur over besneeuwde snelweg

HASSELT - De Limburgse wegpolitie plukte dinsdag rond 10.45 uur op de E313 in Hasselt een volle bus met volwassenen en kinderen uit het verkeer. De bus reed, ondanks de hevige sneeuwval, 100 kilometer per uur over de linkerrijstrook.
De wegpolitie verbaliseerde de 63-jarige buschauffeur omdat hij zijn snelheid niet aan de weersomstandigheden aanpaste. Hij verklaarde dat hij door het weer te veel vertraging had opgelopen en de verloren tijd wilde inhalen.

'Door de sneeuwval en de zeer beperkte berijdbaarheid van de autosnelweg bedroeg de gemiddelde snelheid 70 kilometer per uur', klinkt het bij de wegpolitie. 'Een ploeg van de Hasseltse verkeerspost kon toch een volle autocar met volwassenen en kinderen op de bon slingeren, die aan 100 kilometer per uur op het zeer slecht berijdbare linkerrijvak richting Luik reed.'

De bus was van een autocarbedrijf uit Boechout.

Bron : http://www.standaard.be/artikel/det...130312_00501084

Mening :
Ik vind dit onverantwoord! Ik begrijp niet dat een man op leeftijd niet meer verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Hij brengt immers niet alleen zijn leven in gevaar, maar ook dat van anderen en hierbij spreken we over de levens van vele kinderen. Als ouder vertrouw je bovendien je kind toe aan de buschauffeur, zodat je kind ook veilig op school geraakt in alle weersomstandigheden. Toch schend deze man het vertrouwen van vele ouders.
Bovendien is zijn excuus onbegrijpelijk. Hij moest nog verloren tijd inhalen?! Dit is eenmalig en is tijd tegenwoordig al belangrijker dan een leven van een kind?! Ik begrijp ook niet dat je nog zo een snelheid durft aan te nemen, zeker niet in deze weersomstandigheden! Denk maar aan de vele busongevallen die er tegenwoordig al gebeurd zijn. Ik begrijp niet, dat dat deze man niet tot denken zet. Hopelijk zal de man gesanctioneerd worden en zal de politie in de toekomst het in het oog houden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th March 2013, 18:23
veerle.grauwmans@khk.be veerle.grauwmans@khk.be is offline
Veerle Grauwmans
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 70
Pak deze man zijn vergunning om buschauffeur te zijn maar af! Hij brengt niet alleen zijn eigen leven in gevaar, ook dat van de passagiers én dat van de andere bestuurders op die weg. Ik denk dat iedereen liever heeft dat je 10 minuten later op je bestemming bent dan dat je een volle bus doet crashen. Het verbaasd me ook dat deze chauffeur zo onverantwoordelijk is op zijn leeftijd. Ik ken een aantal mensen die rond de 55 jaar oud zijn en die zelf zeggen dat ze voorzichtiger zijn op de weg omdat hun reactievermogen niet is wat het vroeger was. Dus ik veronderstel dat dat ook wel zo zal zijn bij deze 63-jarige man. Bovendien zijn het meestal de 'oudere' mensen die verantwoordelijk zijn op de weg en veilig rijden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.