actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th October 2012, 12:44
F*nne.Baeken F*nne.Baeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 103
Politie beschiet stakende mijnwerkers in Zuid-Afrika

Politie beschiet stakende mijnwerkers in Zuid-Afrika

De politie in Zuid-Afrika heeft rubber kogels en traangas afgeschoten op circa duizend stakende mijnwerkers. De mijnwerkers van de Anglo American Platinum ('Amplat') mijn hadden wegen versperd. De stakers blokkeerden brandweerwagens die op weg waren naar een elektriciteitscentrale die in brand was gestoken door de stakers.

Circa 12.000 stakers waren eerdere deze maand ontslagen, omdat ze weigerden hun illegale staking te beëindigen. Ze konden dinsdag hun baan terugkrijgen als ze dat wilden. Maar velen blijven staken, totdat hun looneis is ingewilligd. "We staken nu zes weken. We kunnen niet terug aan het werk met lege handen'', zegt vakbondsleider Siphamandla Makhanaya.

Bron: De Morgen, 30/10/2012, http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...id-Afrika.dhtml

Commentaar:
Ik vind dit onverantwoord van de politie. Ik snap niet waarom ze direct op de mensen beginnen schieten; waarom niet eerst proberen om de menigte tot rust te brengen? Wanneer men hier staakt, gaat de politie toch ook niet direct schieten? Misschien hebben ze daar andere gewoontes dan hier maar dit vind ik toch wel overdreven. Hopelijk duurt de staking niet lang meer want anders gebeuren er misschien nog meer van deze dingen, die volgens mijn mening echt niet kunnen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th October 2012, 12:59
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
De politie in Zuid-Afrika zijn niet te vergelijken met die van België. Zij hebben een heel andere mening over wanneer geweld niet mag en vooral wanneer het wél mag. De tussenkomst van de politie is misschien wel wat drastisch geweest, maar zij staan nog altijd in voor de veiligheid van het hele land. Wanneer deze stakers de weg versperren voor brandweerwagens, wordt dit toch wel gevaarlijk. Daarom kan ik begrijpen dat dit wel nodig was. Maar zoals F*nne al heeft vermeld, vind ik dat ze natuurlijk op een iets menselijkere manier hadden kunnen omgaan met deze situatie. Mijnwerkers worden bijna nooit gehoord door hun oversten. De enigste manier om hun gedacht eens te zeggen is staken. Door zo'n stakingen kunnen de arbeiders soms toch hun gelijk halen dus dit moet wel kunnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.