actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th September 2007, 17:20
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Vlaamse tiener in Amerikaanse nachtmerrie

Vlaamse tiener belandt in Amerikaanse nachtmerrie


Een 19-jarige Limburgse jongen vertrok begin augustus naar Amerika om er eindelijk zijn internetliefje te ontmoeten. Toen ter plaatse bleek dat zij amper 13 was, gooide de plaatselijke sheriff hem in de gevangenis.



Anderhalve maand al zit de 19-jarige Limburgse student vast in een cel in Harlan County in de Amerikaanse staat Kentucky. Hij haalt goede punten op school en is hier nooit in contact gekomen met het gerecht.

Het begint allemaal bijzonder banaal op MySpace, dé ontmoetingsplaats op internet voor jongeren. Onze landgenoot treft er een meisje uit Kentucky dat helemaal aan zijn profiel beantwoordt, en ze beginnen te chatten. Een kleine twee jaar zal het duren, steeds openhartiger, steeds intiemer. Ze willen elkaar ook ontmoeten, maar dat kan naar haar zeggen pas deze zomer, als ze 16 is.

Deze zomer vertrekt de jongen naar de States met geld dat hij leent van zijn ouders. Daar hoort hij van zijn 'vriendin' dat ze elkaar beter niet thuis ontmoeten. In Harlan County, een kleine, conservatieve gemeenschap, is dat bepaald de gewoonte niet. Beter afspreken in de bioscoop, waar ze vergezeld zal zijn van enkele vriendinnen en haar moeder. Vanaf dan loopt alles grondig fout.


Seksueel roofdier

De lokale pers doet verslag van hoe het gegaan is. Het meisje zonderde zich tijdens de filmvertoning wat af, waarop een vreemde naast haar kwam zitten. Alarmerend genoeg voor haar moeder om prompt de politie te bellen. Die kwam met vijf man de bioscoopzaal binnengevallen en nam de vreemde mee voor ondervraging.

Tijdens het verhoor probeerde de jongen duidelijk te maken dat hij helemaal geen vreemde was voor het meisje. Als bewijs gaf hij zelfs zijn paswoord op MySpace. Daar vond de politie het mailverkeer tussen beiden, inclusief de pikantere teksten en de gewaagde foto's die ze elkaar wel eens stuurden.

Toen was het hek helemaal van de dam. De Vlaamse tiener werd meteen gearresteerd op beschuldiging van 'bezit van seksuele afbeeldingen van een minderjarige en het onwettige gebruik van elektronische middelen om een minderjarige aan te zetten tot seksuele of andere verboden handelingen.'

Niet alleen werd de Vlaamse tiener meteen naar de gevangenis overgebracht, zijn verhaal kwam ook nog eens uitgebreid in de lokale pers. Marvin Lipfird, de plaatselijke sheriff, heeft van de strijd tegen seksuele delinquenten een prioriteit gemaakt. Hij noemt ze steevast predators, roofdieren, die er alleen maar op uit zijn 'de jonge en de zwakke' te pakken.

De sheriff geeft dan ook uitgebreid commentaar op de aanhouding van onze landgenoot. 'Mensen hebben vaak gezegd dat dit niet kan gebeuren in Harlan County', zegt hij in de Harlan Daily Enterprise. 'Wel, het is hier gebeurd. Onze streek mag dan al landelijk zijn, we blijven daarom niet gespaard van seksuele roofdieren zoals deze kerel. Twee jaar onderhield hij contact via het internet. Hij deed de moeite om een visum aan te vragen, de oceaan over te vliegen en helemaal tot in Harlan County te komen, hier op hotel te logeren en haar dan te gaan opzoeken in de bioscoop. De voorbedachtheid druipt eraf.'

Waarmee onze 19-jarige landgenoot in de gevangenis ook al meteen gebrandmerkt is als pedofiel, zo'n beetje het ergste wat een mens kan overkomen.


Geen intentie

Kort na zijn aankomst in de gevangenis zou hij er dan ook zwaar aangepakt en mishandeld zijn, maar details daarover zijn niet bekend. Wel is geweten dat hij intussen overgeplaatst is naar een andere vleugel van de gevangenis en het daar relatief goed stelt. Maar de beschuldigingen hangen nog steeds dreigend boven zijn hoofd.

Vanuit België behartigt meester Gerald Corthouts zijn zaak. 'Alles in dit dossier wijst op de onschuld van de jongen, die duidelijk niet beter wist dan dat zijn vriendin 16 jaar is. Van enige misdaad van zijn kant is dan ook geen sprake. Er was geen intentie, maar toch is hij in dit hallucinant verhaal terechtgekomen. We moeten hem nu zo snel mogelijk uit de gevangenis krijgen, terug bij zijn ouders. Die zijn door deze gebeurtenissen in een zware depressie terechtgekomen.'


DS, 24-09-2007 (Tonny Verhaeghe)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th September 2007, 17:29
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Marvin For President

De site van the sheriff says it all! Open de webpages van deze beotiër op:

http://www.lipfird4sheriff.com/

"A Vote For Lipfird is a Vote For Integrity In Action"!!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd November 2007, 17:12
Hanne VG Hanne VG is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Ravels
Posts: 121
Goh hoe onrechtvaardig..
En wat is dat meisje laf! Kan zei niet gewoon zeggen dat die jongen, een goede vriend is ofzo? Als je zo lang met elkaar chat, kan je hem toch wel tot hulp komen zeker.

Ik heb echt medelijden met die jongen. Hij heeft er waarschijnlijk zo lang naar uit gekeken om het meisje te zien. Hij heeft er geld voor gespaard.
En dan kom je in zo'n nachtmerrie terecht.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th December 2007, 14:26
s5052345's Avatar
s5052345 s5052345 is offline
Sven Raymaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Posts: 74
Reactie op artikel

In welk land? Jawel de USA. Ik heb zo een medelijden met die jongen, gewoon belogen en bedrogen en dan nog is vernederd door in de gevangenis te moeten. Dat meisje moest gestraft worden, niet hij, hij wist van niets en had toch alleen maar goede bedoelingen.Jeezes, waar gaat het naartoe?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 11th December 2007, 22:07
Hanne Wuyts Hanne Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Schilde
Posts: 107
Goh ik vind dat ongelooflijk erg!! Die jongen heeft er waarschijnlijk heel hard naar uitgekeken en dan kom je echt in een nachtmerrie terecht!! Maar ik vind het wel een raar idee om iemand op internet te leren kennen en wat al helemaal raar is, dat meisje was 11 jaar bij de eerste internetcontacten met die jongen!! Maar toch vind ik het ook een beetje vreemd van die jongen dat hij naar de USA gaat, zo'n raar land, en dat allemaal om een internetvriendinnetje te leren kennen en dan 'vriendin' te noemen. Je gaat tochn niet iemand vriendin noemen als je daar nog geen enkel fysiek contact mee hebt gehad...enfin maar dat is mijn mening uiteraard...
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 16th December 2007, 01:20
steven.ingang steven.ingang is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2007
Locatie: berlaar
Posts: 61
erg

Dit is wel een heel triest verhaal! Ga je vol verwachtingen naar daar speciaal voor "de liefde van je leven" en kom je dit tegen. De mening van die sheriff is wel heel kortzichtig vind ik. Ik bedoel maar als die jongen alleen maar met liefdevolle intenties naar Amerika kwam ... je moet luisteren naar elkaars verhaal vind ik. Nuja persoonlijk ook niet echt iets voor mij een internet liefde zo zie je maar dat liefde raar in elkaar kan steken.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 31st December 2007, 19:05
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
Een jongen gaat met een maag vol liefde naar Amerika om daar zijn internet lief te ontmoeten. En dan ontdek je dat ze maar amper 13 jaar. Ik vind dat de jongen niet fout is. Het meisje daarentegen is wel fout geweest, zij zou gestraft moeten worden.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 31st December 2007, 20:42
Maxime Vd Haute Maxime Vd Haute is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Ik vind dat het meisje gestraft moet worden.
Zij heeft toch gelogen over haar leeftijd!
Waarom dat liegen altijd??
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.