actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2015, 20:26
D*nnis Geentjens D*nnis Geentjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Vosselaar
Posts: 93
Schrikbarend rapport: geesteszieken brutaal mishandeld in gevangenissen

In Amerikaanse gevangenissen mishandelen cipiers soms brutaal geesteszieke gedetineerden, zo staat in een schrikbarend rapport dat mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) vandaag heeft gepubliceerd. Zo worden gevangenen met chemicaliën besproeid, ondergaan ze elektrische schokken en worden ze dagenlang aan hun stoel of bed vastgeknoopt.

HRW documenteert over 127 bladzijden voorvallen waarbij de bewakers onnodig en overmatig geweld tegen psychisch zieke gedetineerden gebruiken. Cipiers zouden kaken, neuzen en ribben van gedetineerden breken of hen zware brandwonden en kneuzingen toebrengen. In enkele gevallen met de dood tot gevolg.

Een video van HRW toont hoe cipiers in gevechtstenue en met een helm op rochelende, bijna naakte en om hulp schreeuwende gevangenen uit hun cel slepen of tegen de grond drukken.

Een aan een schizoaffectieve storing lijdende 35-jarige wordt met zijn gezicht naar onder liggend in zijn cel in Colorado gevonden en kan nauwelijks nog zijn hoofd opheffen. In plaats van om hulp te roepen of de man naar de gevangenisarts te brengen, handboeien de gevangenbewaarders hem en leggen ze een ketting rond zijn buik. Zijn enkels worden vastgeknoopt en hij wordt aan een stoel vastgebonden. De man krijgt een krampaanval en sterft aan een te lage natriumspiegel in zijn bloed.

Een gevangene in Florida met schizofrenie die zijn ontlasting had achtergelaten op de vloer van zijn cel en dat niet wou opruimen werd als straf onder een kokend hete douche gezet. Een uur later was de man dood.

Het zijn maar enkele gruwelijke voorbeelden in het rapport dat Human Rights vandaag naar buiten bracht.

Bron: Het Laatste Nieuws
Datum: 12/05/2015
URL: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...ngenissen.dhtml

Mening:

Ik denk dat dit een extreem geval is van machtsmisbruik. De manier waarop ze de mensen behandelen is een grootschalig geval van mishandeling. Het gaat over geesteszieke mensen die in een gevangenis door hun cipiers worden mishandeld. Ik vraag me dan af of deze mensen hiervoor een klacht kunnen indienen. Meestal wanneer je geestesziek verklaard bent is het moeilijker om klacht in te dienen omdat je niet meer helemaal klaar kunt nadenken. Dit wisten de cipiers ook en dachten dan zo om ongezien deze mensen het leven zuur te maken. Ik hoop dan ook dat deze cipiers hiervoor zware straffen en sancties krijgen. IK vind het dan ook vrij duidelijk dat deze mensen nooit nog een beroep mogen beoefenen waarmee ze in directe aanraking komen met mensen. Voor de families moet het ook enorm zwaar zijn om te weten dat je kind zo vernederd wordt en dit machteloos moet ondergaan. Schrijnende verhalen en beweringen maar ik denk dat er spijtig genoeg nog van deze praktijken gebeuren verspreid over de ganse wereld.

Laatst aangepast door D*nnis Geentjens : 12th May 2015 om 20:32.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.