actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd May 2015, 10:21
m*nique m*nique is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2015
Locatie: Lille
Posts: 63
Moeder laat 10-jarige jongen 'arresteren' om hem een lesje te leren

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...-te-leren.dhtml
3/05/15 - 00u34 Bron: ABC News

Toen een Amerikaanse moeder uit Georgia er onlangs achter kwam dat het gedrag van haar 10-jarige zoontje Sean op school zwaar te wensen overliet, schoot ze meteen in actie. Om naar eigen zeggen latere problemen te vermijden, wilde ze hem eens goed duidelijk maken dat dit niet kon. Nadat een gesprek met zijn leerkracht en andere 'disciplinaire' maatregelen niet veel hadden uitgehaald, schakelde ze de politie in.

Volgens de lerares was Sean "onbeleefd en oneerbiedig" in de klas en zou hij "niet luisteren, commentaar geven en zijn huiswerk niet maken". Dinsdag kwam ze daarom thuis op gesprek bij Sean en zijn mama Chiquita Hill. Maar haar woorden "gingen het ene oor in en het andere weer uit", aldus de 33-jarige Hill tegenover ABC News. "Ik wist dat ik iets moest doen om hem wakker te schudden."

Meer dan een telefoontje naar het politiekantoor was er niet nodig. "[Sean] geloofde me niet... Het drong pas tot hem door toen ze voor de deur stonden", klonk het. De agenten sloegen de jongen in de boeien en lieten hem vijf minuten in de combi zitten. Een agent liet de zwaailichten zelfs even hun werk doen en reed een klein stukje met de auto "gewoon om hem te doen schrikken". "Alles gebeurde zo snel", aldus Hill. "Hij had geen tijd om te reageren... Hij was bang."

'Baltimore-moeder'
Nadat de agenten Sean weer vrijlieten, rende hij meteen naar zijn moeder. "[Sean] gaf me een stevige knuffel en zei 'Ik zal het nooit meer doen'." "Ik ben blij dat ik dit gedaan heb", besluit de moeder. "Hij wordt deze maand 11. Hij is bijna een tiener en ik begrijp dat hij veranderingen zal doormaken, maar met alles wat er aan de hand is in Missouri en Baltimore, wil ik voorkomen dat er iets gebeurt nu hij nog jong en nog snel onder de indruk is."

"Ik wil niet de 'Baltimore-moeder zijn", voegt ze eraan toe, waarbij ze refereert aan de beelden van een moeder die haar zoon enkele meppen gaf toen ze hem op straat betrapte tijdens de gewelddadige protesten deze week. "Ik begrijp volledig waarom ze het deed, maar ik wil niet dat het zover komt met mijn enige zoon."

Actie afgeraden
Bij de politie werd het initiatief van de agenten niet op veel enthousiasme onthaald. Lem Miller van de politie in Colombus liet aan ABC News weten dat "de agenten dit zonder enige goedkeuring of medeweten van een overste deden". "We begrijpen volledig dat ze probeerden te helpen", klinkt het. "Maar achteraf gezien, is het niet onze taak om te doen alsof we iemand arresteren."

"Het kan inderdaad als afschrikmiddel werken voor het kind, maar langs de andere kant, kan het hen ook schaden en ervoor zorgen dat ze uiteindelijk een slechter beeld van ons [de politie] krijgen", voegt hij eraan toe. "Ze zijn heel vatbaar op die leeftijd." De agenten werden niet op het matje geroepen, maar het gedrag wordt dus voortaan afgeraden.

Volgens Hill echter, heeft de neparrestatie al een heel positief effect gehad. "Hij doet het geweldig in de klas", klinkt het. "Hij respecteert zijn klasgenootjes en de volwassenen. Het is zeker doorgedrongen bij hem."

Mening
Vat je als moeder de koe bij de horens, beginnen ze weer te zeuren, het is ook nooit goed. Persoonlijk vind ik het een goed initiatief, als je onbeleefd en oneerbiedig bent naar andere mensen toe moet je zelf ook maar tegen een stootje kunnen. Iedereen mag zeggen wat ie denkt, maar wel zo beleefd mogelijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.