actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th March 2015, 20:08
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Anonymous kondigt ‘elektronische holocaust’ tegen Israël aan

Anonymous kondigt ‘elektronische holocaust’ tegen Israël aan

In een video heeft hackersgroepering Anonymous een ‘elektronische holocaust’ aangekondigd tegen Israël op 7 april. Het wordt een gigantische cyberaanval, een week voor de Holocaust Remembrance Day.

In de video is opnieuw een man te zien met een Guy Fawkes-masker. Hij richt het woord aan de ‘dwaze zionistische entiteiten’, waarmee ze onder meer de Israëlische premier Benjamin Netanyahu bedoelen. ‘Jullie blijven maar misdaden begaan in de Palestijnse gebieden, dus gaan we zoals elk jaar een elektronische holocaust houden op 7 april. We zullen jullie van het internet verwijderen. Alle servers en websites van de overheden, van het leger en van Israëlische instellingen zullen uitgeschakeld worden. En we zullen aanvallen blijven uitvoeren zolang het Palestijnse volk niet vrij is.’

Anonymous spreekt daarna ook de Palestijnse jeugd toe. ‘Geef niet op, jullie zijn het symbool van vrijheid, weerstand en hoop. Jullie zijn de toekomst en we zullen jullie blijven steunen en verdedigen.’

In de video zijn ook beelden te zien van Netanyahu die met zijn kabinetsmedewerkers en de legertop vergadert, net als oorlogsbeelden uit de Gaza-strook. Het is het vierde jaar dat Anonymous zo’n aanval lanceert tegen Israël. ‘Maar jullie doen niets om de situatie beter te maken.’

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150330_01605886

---------------------------------------------------------------------------------------

Mening

Telkens wanneer ik iets van Anonymous zie verschijnen, kan ik het niet laten om eens te gaan kijken. In mijn ogen is deze vereniging absoluut niet te onderschatten en ik kreeg dan ook kippenvel wanneer ik hun video zag (zie link).

Er is een gezegde waar ik me al jaren erg goed in kan vinden; "Knowledge is power." en als er een groep is die (waarschijnlijk) TE veel weet, is het Anonymous wel. Zij weten hoe je moet indringen in zowat alle gegevens op welke computer dan ook en kunnen zo overal aan. De hele wereld is bereikbaar.

In de wereld waarin wij vandaag leven is technologie overal aanwezig en bovendien onmisbaar. Het is dus vrij logisch dat je door de manipulatie van die technologie enorm veel macht kunt krijgen. Toch lijkt niemand zo zwaar te tillen aan de dreigende actie.

Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar wat er zal gebeuren op 7 april. Ik hoop stiekem dat het hen lukt want hier en daar (niet overal) kan ik me wel vinden in hun ideeën. Zeker het feit dat ze enorm veel macht hebben en impact op de wereld zonder echt (lichamelijk) geweld te gebruiken vind ik iets fascinerend. Ze hebben daarmee ergens wel een punt in mijn ogen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.